Het is de opgave van de organisatie om de aantrekkelijkheid van de leefomgeving te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van de ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het bestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving.
Projectleider Topdesk
De aanpak Dienstverlening vastgesteld voor de komende jaren, daarin is de ambitie uitgesproken om externe en interne dienstverlening te verbeteren. Deze opdracht gaat over de interne dienstverlening. De wens is om binnen de keten dienstverlening van het domein Bedrijfsvoering, Informatievoorziening en Organisatie de gebruikerstevredenheid te verhogen. Onderdeel daarvan is het principe van één loket, de ingang voor alle dienstverleningsgerichte vragen. Om dit proces te ondersteunen is een Enterprise Service Management-tool (ESM) geselecteerd middels een aanbesteding, de tool is Topdesk. Deze zal in 3 fases worden uitgerold terwijl de winkel open blijft.
Globaal:
Fase1: Initiële uitrol van de tool, incl. generieke processen voor fase 2 en 3, uitfasering Assyst.
Fase 2: Uitrol binnen Facilitair, uitfasering Planon.
Fase 3: Implementatie van de tool voor de overige dienstverlenende processen binnen domein BIO op basis van de generieke processen uit fase 1.
Als Projectleider Topdesk ben je binnen de opdracht implementatie Topdesk verantwoordelijk voor het claimen van benodigde resources bij de organisatie en het inplannen van stuurgroepen, werkgroepen, testsessies en opleidingen. Daarnaast houd je de voortgang van actielijsten in de gaten en signaleer je naar de stuurgroep als voortgang achterblijft. Je bent de linking pin naar de leverancier. Je zal starten met een PID voor fase 1, inclusief de benodigde resources en planning op basis van gedefinieerde scope.
Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever
- De functie betreft 16 – 24 uur per week;
- Gesprekken op maandag 12 mei 2025 tussen 13.30 en 16.00 uur;
- Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
- Gebruik van eigen laptop en telefoon;
- Aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement methodieken Prince-2/IPMA en Agile/Scrum aangevuld met aantoonbare kennis en/of certificering ITIL (v3 of v4);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ICT-projectmanager binnen de (semi)overheid.
Wensen
- Aantoonbaar afgeronde Informatietechnologie of Bedrijfskundige opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
- Minimaal 3 aantoonbare implementaties van ESM afgerond, incl. werkervaring in het implementeren van nieuwe processen en werkwijzen als gevolg van een nieuw systeem en het begeleiden van de verandering en adoptie door eindgebruikers (geef per implementatie een duidelijke omschrijving in het CV);
- Minimaal 2 aantoonbare succesvolle implementaties van Topdesk afgerond (geef per implementatie een duidelijke omschrijving in het CV);
- Aantoonbare werkervaring in compliance-eisen, kennis van AVG en informatiebeveiliging;
- Aantoonbare werkervaring, hoe niet-IT diensten (zoals HR, Facilities en Finance) via ESM beheerd kunnen worden;
- Aantoonbare werkervaring met selfserviceportalen, service catalogi en integraties met andere systemen.
Competenties
- Organisatiebewust;
- Besluitvaardig;
- Sterke communicatieve eigenschappen;
- Proactieve werkhouding;
- Kwaliteits- en resultaatgericht;
- Flexibel;
- Enthousiasmerend;
- Verbindend;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Sterke, breed inzetbare projectmanagementvaardigheden;
- Overtuigingskracht;
- Analytisch sterk.
Aanleveren
Let op: Onderstaande punten zijn vereist
- Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via de knop aanmelden.
- Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
Waarom Talent123?
Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.