Ga naar de inhoud
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert
  • HRM

HR Business Partner – Omgeving Zwolle/Hybride werken

HR Business Partner
Foto van Emily Eestermans
Emily Eestermans
  • 3 september 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • HRM
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Zwolle/Hybride werken
  • Gem. 24 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2025-10-01
  • 4 maanden (optie tot verlenging)
  • 2025-09-15
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • HRM
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Zwolle/Hybride werken
  • Gem. 24 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2025-10-01
  • Duur 4 maanden (optie tot verlenging)
  • Reageren voor 2025-09-15
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: Verder vormgeven en verder brengen van P&O-beleidsonderwerpen en thema’s.
  • Bedoeling: Als HR Business Partner speel je een belangrijke rol in het verder vormgeven en verder brengen van (strategische) P&O-beleidsonderwerpen en thema’s. Daarnaast ondersteun en adviseer je de P&O-adviseurs bij P&O vraagstukken.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je bent bekend met deze onderwerpen en je kunt snel zelfstandig aan de slag. Jouw sterke communicatieve vaardigheden – zowel schriftelijk als mondeling – helpen je om beleid helder over te brengen en draagvlak te creëren binnen de (gemeentelijke) organisatie. Je hebt een proactieve houding: je bent resultaatgericht en neemt nieuwe inzichten en inspiratie mee (op basis van eerdere ervaringen).

Organisatie

Als HR Business Partner maak je deel uit van het team P&O, dat onderdeel is van de stafafdeling. Het team bestaat uit een aantal teamleden: een teamleider, P&O beleidsadviseur (vervanger), senior P&O-adviseur/organisatieadviseur, P&O-adviseurs, P&O-consulent, adviseur werving en selectie, arbo-preventiemedewerker, financieel P&O-adviseur en medewerker P&O.

HR Business Partner

Als HR Business Partner speel je een belangrijke rol in het verder vormgeven en verder brengen van (strategische) P&O-beleidsonderwerpen en thema’s. Daarnaast ondersteun en adviseer je de P&O-adviseurs bij P&O vraagstukken. Je legt verantwoording af aan de teamleider P&O. Je gaat direct aan de slag met de volgende onderwerpen: verder opstellen van Vitaliteitsregeling/duurzame inzetbaarheid, arbeidsmarktstrategie, mede uitwerken van arbobeleid in samenwerking met de Arbo-preventiemedewerker, meedoen met P&O-projecten waaronder Strategische Personeelsplanning en overige beleidsmatige werkzaamheden.

Tot je werkzaamheden behoren onder andere:

  • Het analyseren en vertalen van beleidsmatige P&O vraagstukken naar praktische, creatieve en uitvoerbare beleidsoplossingen en de afstemming met de relevante betrokkenen.
  • Het opstellen van beleidsvoorstellen en adviezen richting het management en bestuur.
  • Het – in voorkomende gevallen – sparren met collega’s binnen het team en bijdragen tot gezamenlijke conclusies/adviezen op betreffende thema’s en casussen.
  • Meedoen in P&O-projecten, eventueel ook trekkerschap vervullen.

Je bent een echte afmaker, je weet vraagstukken verder te brengen en – in afstemming met de betrokkenen – tot voorstellen ten behoeve van besluitvorming te komen. Daarnaast heb je een stevige basiskennis op P&O, met name duurzame inzetbaarheid, arbeidsmarktstrategie en arbeidsomstandigheden. Je hebt het vermogen om tegenstrijdige belangen binnen een organisatie te begrijpen, met de moed om tegenspraak te bieden en mensen te overtuigen. Je hebt een zelfstandige werkhouding, gecombineerd met het vermogen om effectief in teamverband te opereren en je bent een uitstekende schrijver: je bent in staat complexe informatie helder, gestructureerd en toegankelijk te verwoorden.

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • Gesprekken op woensdag 17 september 2025;
  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als P&O beleidsadviseur binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van P&O.

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau op het gebied van P&O;
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als P&O beleidsadviseur bij een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een veranderende organisatie als P&O adviseur bij een gemeente (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een Vitaliteitsregeling of Arbobeleid.

Competenties

  • Proactieve houding;
  • Resultaatgericht;
  • Een echte afmaker;
  • Een stevige basiskennis;
  • Tegenstrijdige belangen binnen een organisatie begrijpen;
  • Tegenspraak bieden;
  • Overtuigend;
  • Zelfstandige werkhouding;
  • Teamspeler;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeOpdrachtgevers inhuur zzp’ers: Belastingdienst handhaaft, VBAR komt eraan – bent u al voorbereid?
VolgendeHoe toon je als zzp’er aan dat je ondernemer bent conform de Wet DBA en VBAR?Volgende
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening Professionals
  • Opdrachtgevers

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}