Als HR Business Partner maak je deel uit van het team P&O, dat onderdeel is van de stafafdeling. Het team bestaat uit een aantal teamleden: een teamleider, P&O beleidsadviseur (vervanger), senior P&O-adviseur/organisatieadviseur, P&O-adviseurs, P&O-consulent, adviseur werving en selectie, arbo-preventiemedewerker, financieel P&O-adviseur en medewerker P&O.
HR Business Partner
Als HR Business Partner speel je een belangrijke rol in het verder vormgeven en verder brengen van (strategische) P&O-beleidsonderwerpen en thema’s. Daarnaast ondersteun en adviseer je de P&O-adviseurs bij P&O vraagstukken. Je legt verantwoording af aan de teamleider P&O. Je gaat direct aan de slag met de volgende onderwerpen: verder opstellen van Vitaliteitsregeling/duurzame inzetbaarheid, arbeidsmarktstrategie, mede uitwerken van arbobeleid in samenwerking met de Arbo-preventiemedewerker, meedoen met P&O-projecten waaronder Strategische Personeelsplanning en overige beleidsmatige werkzaamheden.
Tot je werkzaamheden behoren onder andere:
- Het analyseren en vertalen van beleidsmatige P&O vraagstukken naar praktische, creatieve en uitvoerbare beleidsoplossingen en de afstemming met de relevante betrokkenen.
- Het opstellen van beleidsvoorstellen en adviezen richting het management en bestuur.
- Het – in voorkomende gevallen – sparren met collega’s binnen het team en bijdragen tot gezamenlijke conclusies/adviezen op betreffende thema’s en casussen.
- Meedoen in P&O-projecten, eventueel ook trekkerschap vervullen.
Je bent een echte afmaker, je weet vraagstukken verder te brengen en – in afstemming met de betrokkenen – tot voorstellen ten behoeve van besluitvorming te komen. Daarnaast heb je een stevige basiskennis op P&O, met name duurzame inzetbaarheid, arbeidsmarktstrategie en arbeidsomstandigheden. Je hebt het vermogen om tegenstrijdige belangen binnen een organisatie te begrijpen, met de moed om tegenspraak te bieden en mensen te overtuigen. Je hebt een zelfstandige werkhouding, gecombineerd met het vermogen om effectief in teamverband te opereren en je bent een uitstekende schrijver: je bent in staat complexe informatie helder, gestructureerd en toegankelijk te verwoorden.
Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever
- Gesprekken op woensdag 17 september 2025;
- Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als P&O beleidsadviseur binnen een overheidsinstelling;
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van P&O.
Wensen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau op het gebied van P&O;
- Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als P&O beleidsadviseur bij een gemeente;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een veranderende organisatie als P&O adviseur bij een gemeente (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in de motivatie);
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een Vitaliteitsregeling of Arbobeleid.
Competenties
- Proactieve houding;
- Resultaatgericht;
- Een echte afmaker;
- Een stevige basiskennis;
- Tegenstrijdige belangen binnen een organisatie begrijpen;
- Tegenspraak bieden;
- Overtuigend;
- Zelfstandige werkhouding;
- Teamspeler;
- Uitstekende communicatieve vaardigheden.
Aanleveren
Let op: Onderstaande punten zijn vereist
- Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop.
- Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
Waarom Talent123?
Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.