De organisatie staat voor grote maatschappelijke uitdagingen zoals op het gebied van wonen, duurzaamheid, leefbaarheid en zorg. Samen met maatschappelijke partners, ondernemers en inwoners werkt ze aan oplossingen en realiseert ze ambities. De medewerkers zijn gedreven, werken hard en krijgen ruimte om zich te ontwikkelen. Er wordt gewerkt vanuit de kernwaarden: betrokken, ondernemend en professioneel.
Strategisch adviseur gebiedsontwikkeling
Vanuit meerdere transities worden ruimtelijke claims gelegd op gronden binnen de gemeentegrenzen. De toenemende ambities leiden in toenemende mate tot ruimtegebrek. Regie is gevraagd om de strategische doorwerking van deze samenwerkingsverbanden aan elkaar te knopen. Jij begrijpt wat er als gemeente nodig is om grip te houden in dit speelveld en tot integrale afwegingen te komen. Het is van cruciaal belang dat je over de hele breedte van de organisatie contacten onderhoudt om vanuit dat netwerk inhoudelijk gevoed te worden vanuit de verschillende dossiers.
Als Strategisch adviseur gebiedsontwikkeling knoop je de doorwerking van de regionale samenwerkingen voor de organisatie aan elkaar. Dit doe je samen met een collega die zich voornamelijk richt op duurzaamheid. De focus binnen de regionale samenwerkingsverbanden ligt voornamelijk op het snijvlak van duurzaamheid (energie) en de ruimtelijke ontwikkeling. Het is cruciaal dat alle processen/onderwerpen goed op elkaar aanhaken om daarmee integrale keuzes en belangen goed af te kunnen wegen. Qua werkzaamheden zijn de voornaamste aandachtsgebieden: inhoudelijke keuzes, procesmatige parallellen, planologische doorwerkingen, subsidiestromen en rijksgelden.
Als Strategisch adviseur gebiedsontwikkeling onderhoud je nauwe lijntjes met de programma’s met een ruimtelijk karakter: Leefbaarheid, Duurzaamheid, Wonen en Economie & Toerisme en ook met de wethouders met de bijbehorende politieke portefeuilles. De externe stakeholders, waaronder verbonden partijen, zijn omvangrijk. Je bent niet in de lead bij al deze samenwerkingsverbanden en verbonden partijen, maar je coördineert en regisseert de doorwerking hiervan.
Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever
- Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
- Afgeronde WO opleiding;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in ruimtelijke ontwikkeling;
- Aantoonbare ervaring met complexe ruimtelijke puzzels op de beleidsterreinen van wonen, energie en leefbaarheid / brede welvaart;
- Inzicht in rollen en verhoudingen binnen gemeenteraad, college en regio;
- Kennis van samenwerkingsvormen en bestuurlijke netwerken;
- Vaardig in beleidsanalyse, scenario denken en het adviseren op strategisch niveau. Inzicht in stakeholdersanalyse, netwerken bouwen en onderhouden, belangenbehartiging.
Competenties
- Daadkrachtig;
- Verbindend;
- Proactief;
- Resultaatgericht;
- Sociaal vaardig.
Aanleveren
Let op: Onderstaande punten zijn vereist
- Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via de knop aanmelden.
- Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
Waarom Talent123?
Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.