Programmamanager Digitalisering

Deze opdracht is al ingevuld

Introductie

Dienstverband

Interim opdracht

Branche

Overheid

Deadline

Je reactie graag voor vrijdag 10 juli 2020

Standplaats

Noord-Holland

Periode

Start z.s.m. t/m 01-08-2021

Verlenging

Ja

Inzet

36 uur

Gesprekken

N.t.b.

Contact

m.vandonge@talent123.nl

Organisatie

De organisatie van Belastingen van de gemeente draagt er zorg voor dat de inwoners van de stad hun rechtmatige bijdrage betalen voor de voorzieningen in de stad. Denk bijvoorbeeld aan het wegennet, onderhoud, de sociale voorzieningen en de leefbaarheid in de stad. Dit gebeurt door het heffen van belastingen zoals de afvalstoffenheffing, onroerendzaakbelasting, toeristenbelasting etc. En hiernaast zorgt de organisatie ook voor de afdracht van de stad aan de Rijksbelastingdienst. De burgers moeten er op kunnen vertrouwen dat de organisatie op een goede manier met hun gegevens en hun geld omgaat. Belastingen van de gemeente is als organisatie volop in ontwikkeling en streeft er elke dag naar om een risicobewuste organisatie te zijn, die effectief en resultaatgericht samenwerkt met partners in de keten. Het is een prachtige organisatie, met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken!

Het programma Data Gedreven Werken (Digitalisering) heeft tot doel een organisatieverandering door te voeren met als resultaat dat de mindset van medewerkers verandert en binnen juridische kaders meer fact-based gewerkt wordt. Directie Belastingen wil hiermee bereiken dat de dienstverlening op een hoger niveau wordt gebracht, maatschappelijk verantwoord en doeltreffender in de uitvoering is. De samenwerking binnen de gemeente en het landelijk belastingdomein vormt hierin een belangrijke rol.

Programmamanager Digitalisering

Als Programmamanager Digitalisering geef je leiding aan de organisatieverandering digitalisering bij de Directie Belastingen. Het programma bestaat uit meerdere onderdelen en beslaat de hele organisatie en alle medewerkers die daarin werkzaam zijn. Jij kan collega’s aansturen, aanspreken en motiveren en weet zo het programma en de deelprojecten succesvol uit te voeren. Je bent bekend met de complexe organisatorische en ICT omgeving van een groot gemeentelijk belastingkantoor. Binnen de projecten borg je verbeteringen die in het kader van het eerdere verbeterprogramma zijn ingezet. Je kent de krachten, behoeften en zorgen van de afdelingen die de producten moeten leveren en/of er mee moeten werken. Je bent in staat om ketenpartners en partners in de landelijke samenwerking samen te brengen en te binden aan afspraken gericht op samenwerking en standaardisatie.

Als Programmamanager Digitalisering stuur je deelprojecten aan als:

  • Ontwikkelen, innoveren en implementeren van data gedreven werken, inclusief data analytics, bij Belastingen;
  • Het implementeren van data gedreven werken (Digitalisering) in de aansturing en uitvoering van de belastingprocessen, met als doel het verhogen van de efficiëntie en de effectiviteit van de uitvoering;
  • Het implementeren van data gedreven werken in de besluitvormingsprocessen van belastingen, waarbij een juiste toepassing van wet- en regelgeving is geborgd;
  • Het inbedden van data gedreven werken in het gedachtegoed en het handelen van de medewerkers en het management van belastingen;
  • Het ontwikkelen en implementeren van een visie op datamanagement, inclusief het gebruiken van (externe) databronnen en AVG-gerelateerde aspecten;
  • Het aanbrengen van focus en aandacht voor de landelijke ontwikkeling en samenwerking op het gebied van lokale belastingen;
  • Het ontwikkelen van standaard werkwijzen en procedures in de landelijke samenwerking.

Functie-eisen

  • > WO werk- en denkniveau;
  • > 5 jaar werkervaring als Programmamanager op het snijvlak van business en ICT, in de afgelopen 10 jaar;
  • Ervaring met het realiseren van innovatie projecten en data analytics;
  • Ervaring met sturing in politiek-bestuurlijk complexe organisaties;
  • Kennis van en ervaring met samenwerking tussen lokale overheden en standaardisatie van belastingprocessen;
  • Kennis van gemeentelijke belastingprocessen en basisregistraties.

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Relatiebeheer;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Resultaatgericht.

Aanleveren

  • CV opgesteld in het Nederlands, max. 5 A4tjes;
  • > 1 referentie (wordt alleen geraadpleegd door de opdrachtgever in geval van een intakegesprek);
  • Motivatiebrief; Geef een toelichting per eis in hoeverre je hieraan voldoet en beschrijf je motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • Indicatie uurtarief.

Sollicitatie

Waarom Talent123?

Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat. Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd


Print Friendly, PDF & Email


Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct! Graag ontvangen we je CV en een korte persoonlijke introductie. Niet alle vacatures staan op de website. Staat je vacature er niet bij stuur ons een open sollicitatie en volg ons op LinkedIn.