Ga naar de inhoud
Logo talent123 interim professionals
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert

Verandermanager Sociaal Domein – Omgeving Hedel/Hybride werken

Verandermanager Sociaal Domein
Foto van Lisanne Zoet

Lisanne Zoet

  • 3 november 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • WMO, Jeugd & WI
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Hedel/Hybride werken
  • Gem. 28 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2025-11-17
  • 12 maanden (optie tot verlenging)
  • 2025-11-10
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • WMO, Jeugd & WI
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Hedel/Hybride werken
  • Gem. 28 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2025-11-17
  • Duur 12 maanden (optie tot verlenging)
  • Reageren voor 2025-11-10
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: Meerjarig veranderprogramma.
  • Bedoeling: Als Verandermanager Sociaal Domein ben je verantwoordelijk voor de inhoudelijke, procesmatige en organisatorische regie van het programma Transformatie Sociaal Domein.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je hebt strategisch inzicht, je bent omgevingsbewust, verbindend en je kunt goed samenwerken. Daarnaast stuur je resultaatgericht, ben je bestuurlijk sensitief, communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk en toon je leiderschap en overtuigingskracht. Tenslotte heb je een uitstekend organisatievermogen, kun je planmatig werken, ben je flexibel en toon je veerkracht.

Organisatie

De organisatie werkt vanuit de ambitie Samen doen aan een samenleving waarin inwoners actief kunnen deelnemen en zich thuis voelen. Binnen het Sociaal Domein wordt er ingezet op een samenleving die dichtbij, wendbaar en toekomstbestendig is. Elke inwoner krijgt de juiste hulp, op tijd en op de juiste plek. Dat vraagt om samenwerking, daadkracht en regie. Om die reden is het programma Transformatie Sociaal Domein gestart: een meerjarig veranderprogramma gericht op het duurzaam versterken van de uitvoering van Wmo, Jeugd en aanpalende domeinen.

Verandermanager Sociaal Domein

Als Verandermanager Sociaal Domein ben je verantwoordelijk voor de inhoudelijke, procesmatige en organisatorische regie van het programma Transformatie Sociaal Domein.
Jij zorgt voor samenhang tussen de vijf deelsporen (Stevige lokale teams, Steunende leefomgeving, Integrale aanpak, Data gestuurd werken en goede randvoorwaarden) en je verbindt beleid, uitvoering en bestuur. Je werkt intensief samen met de bestuurlijk en ambtelijk opdrachtgevers, de  programmasecretaris, diverse projectleiders, managers van de domeinen en externe stakeholders.

Werkzaamheden

  • Voeren van regie op de uitvoering van het programma Transformatie Sociaal Domein.
  • Vertalen van landelijke en regionale ontwikkelingen (zoals de Hervormingsagenda Jeugd, het Toekomstscenario kind- en gezinsbescherming, IZA en GALA) naar de lokale context.
  • Zorgen voor afstemming en samenhang tussen alle deelsporen en projecten binnen het programma.
  • Ambtelijk opdrachtnemer: bewaken van voortgang, resultaten, financiën en integraliteit.
  • Opstellen van (deel)planningen, voortgangsrapportages en bestuurlijke adviesstukken.
  • Adviseren van de ambtelijk opdrachtgever en de stuurgroep; voorbereiden van besluitvorming.
  • Sturen op samenwerking tussen beleid, uitvoering en externe partners (zorgaanbieders, onderwijs, huisartsen, welzijnsorganisaties e.d.).
  • Faciliteren van lerend werken en borging van resultaten in de lijnorganisatie.
  • Bevorderen van een cultuur van samenwerking, eigenaarschap en continue verbetering.

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • De functie betreft 24 – 32 uur per week;
  • Gesprekken op 12 november 2025;
  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • Bring your own device is van toepassing;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met programmamanagement of programmaregie binnen het Sociaal Domein in gemeentelijke context;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met veranderopgaven of transformatieprocessen in de publieke sector, benoem een referentieproject.

 

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde WO bachelor opleiding;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met programmamanagement of programmaregie binnen het sociaal domein in gemeentelijke context;
  • Aantoonbare werkervaring met de onderwerpen: Hervormingsagenda Jeugd, het Toekomstscenario kind- en gezinsbescherming en/of IZA en GALA;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van (deel)planningen, voortgangsrapportages en bestuurlijke adviesstukken;
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv.

Competenties

  • Strategisch inzicht en omgevingsbewustzijn;
  • Verbinden en samenwerken;
  • Resultaatgericht sturen;
  • Bestuurlijke sensitiviteit;
  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Organisatievermogen en planmatig werken;
  • Leiderschap en overtuigingskracht;
  • Flexibiliteit en veerkracht.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeVerandermanager HR-Dienstverlening & Organisatieontwikkeling – Omgeving Pijnacker/Hybride werken
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Lisanne op kantoor bij talent123

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin
Treenation CO2 uitstoot

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Mensgerichte daadkracht
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}