De afdeling bestaat uit vaste medewerkers, verdeeld over het team Grondbedrijf en het team Vastgoedbedrijf. De afdeling is onderdeel van het cluster Stedelijke Ontwikkeling waar ook de afdelingen Ruimtelijke Ontwikkeling, Duurzame Leefomgeving, Mobiliteit en Vestigingsklimaat onderdeel van uitmaken. De afdeling signaleert maatschappelijke en economische ontwikkelingen, is verantwoordelijk voor de strategische kaders voor het grond- en vastgoedbeleid en vervult de eigenaarsrol voor het maatschappelijk en gemeentelijk vastgoed. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor de borging van de financieel-economische belangen. Ze adviseert bij vastgoedontwikkelingen en ruimtelijke investeringsprojecten in de stad, waarbij kennis en expertise op het gebied van juridische, financiële, vastgoed- en marktaspecten wordt ingebracht.
Verandermanager Ruimtelijke Ontwikkeling en Grondbeleid
Het team Grondbeleid is een cruciale schakel in het realiseren van de diverse en uiteenlopende ruimtelijke ambities en ontwikkelingen in de stad. Als Verandermanager Ruimtelijke Ontwikkeling en Grondbeleid werk je samen met jouw team van planeconomen, juristen, (financieel) strategische adviseurs en beleidsmedewerkers erfpacht aan de binnenstedelijke groei. Met gevraagd en ongevraagd advies creëert het team duidelijkheid over de financieel-juridische haalbaarheid van ruimtelijke plannen/ontwikkelingen in de stad. Het team Grondbedrijf is in de basis een volwassen team met een stevige basis van kennis, competenties en vaardigheden. Uitdaging zit in het (nog) steviger positioneren van het Grondbedrijf, zowel binnen de organisatie als naar buiten, en het verder ontwikkelen van de integrale samenwerking en van het strategisch vermogen van het team.
Ook de functie van teamcoördinator zelf vraagt om een heldere positionering binnen de organisatie. Als Verandermanager verzorg jij de dagelijkse aansturing van het team Grondbedrijf. Daarnaast zorg je voor de positionering van Grondbedrijf, stimuleer je de integrale samenwerking en kom je tot een toekomstvisie voor het Grondbedrijf, zowel binnen als buiten de organisatie. Je maakt een ontwikkelplan hoe dat kan worden geborgd. Onderdeel daarvan is ook met een voorstel te komen voor een (herziene) functiebeschrijving van de teamcoördinator. Je stuurt gezamenlijk de afdeling Grond- en Vastgoedbedrijf (GVB) aan en jullie vormen samen het MT.
Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever
- De functie betreft 24 – 32 uur per week;
- Gesprekken op 10/11/12 november 2025;
- Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
- Afgeronde HBO of WO opleiding passende bij de opdracht;
- Minimaal 7 jaar ervaring bij een grondbedrijf en/of gebiedsontwikkelingen;
- Beschikken over aantoonbare leidinggevende ervaring, in hiërarchische of functionele zin, opgedaan in een vergelijkbare functie of projectomgeving.
Wensen
- Gemeente-ervaring;
- Financiële en juridische kennis en praktijkervaring met meerdere vormen van gebiedsontwikkeling.
Competenties
- Visie;
- Coachend leiderschap;
- Strategisch vermogen;
- Politiek bestuurlijke sensitiviteit
- Financiële en juridische kennis van gebiedsontwikkeling.
Aanleveren
Let op: Onderstaande punten zijn vereist
- Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 3 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop.
- Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
Waarom Talent123?
Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.