De organisatie vervult in een samenwerkingsverband met gemeenten, de provincie, waterschappen en netbeheerders de rol van contractpartner en kasbeheerder. Samen werken zij aan energietransitie door de volgende thema’s op de agenda te stellen: energiebesparing en verduurzaming, hernieuwbare energie, energienetwerk, energie en ruimte, monitoring en participatie. De regionale samenwerking wordt georganiseerd door het kernteam, bestaande uit een programmamanager, een programmasecretaris en projectleiders voor de verschillende thema’s. De vraagstukken voor de verschillende opgaven worden in de verschillende gremia geagendeerd.
Verandermanager Regionale Samenwerking Energie & Ruimte
Als Verandermanager Regionale Samenwerking Energie & Ruimte geef je uitvoering aan de samenwerkingsagenda van het kernteam. Wegens het vertrek van de huidige manager zoekt de organisatie een onafhankelijke manager die wordt gedetacheerd in de werkorganisatie van het kernteam.
De agenda bevat de opgaven voor de komende jaren voor de thema’s en een beschrijving van de governance en de werkorganisatie die zorg draagt voor uitvoering van deze agenda. Je bent het gezicht van de werkorganisatie en stuurt (en ondersteunt waar nodig) de projectleiders aan en organiseert het kernteam. Je wordt in je werkzaamheden ondersteund door een programmasecretaris. Daarnaast werk je mee aan inhoudelijke vraagstukken.
Je organiseert de besluitvorming en stuurt overleggen. Bovendien ondersteun je de bestuurlijk voorzitter en ben je gesprekspartner voor de voorzitter van de Gedeputeerde Staten en de werkgroep. Waar nodig geef je presentaties over onderwerpen van de kerngroep of ben je als vertegenwoordiger aanwezig op bijeenkomsten en overleggen. Je bent gesprekspartner voor de NP RES en voor de omliggende regio’s wanneer afstemming nodig is.
Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever
- Gesprekken op maandag 17 november;
- Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
- Minimaal ervaring op HBO bachelor niveau;
- Minimaal 4 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het werken aan de brede opgave van de energietransitie;
- Minimaal 4 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als project-, programma of procesmanager met multidisciplinaire opgaven met een veelvoud aan partijen;
- Werkervaring met bestuurlijke samenwerkingen waarbij ook raden, staten en/of algemene besturen van waterschappen zijn betrokken.
Wensen
- Bekend met besluitvormingsprocedures binnen de verschillende overheidslagen;
- Werkervaring met complexe processen met meerdere stakeholders, zowel publiek als privaat;
- Werkervaring met opgaven in het ruimtelijk domein (stad of landelijk gebied);
- Werkervaring in de regio.
Competenties
- Resultaatgericht;
- Sturend vermogen;
- Motiverend vermogen;
- Samenwerkingsgericht;
- Communicatieve vaardig;
- Generalistisch inzicht;
- Inhoudelijk en procesmatig overzicht;
- Actiebereid;
- Oplossingsgericht.
Aanleveren
Let op: Onderstaande punten zijn vereist
- Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop.
- Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
Waarom Talent123?
Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.