Ga naar de inhoud
Logo talent123 interim professionals
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert

Verandermanager HR-Dienstverlening & Organisatieontwikkeling – Omgeving Pijnacker/Hybride werken

Verandermanager HR-Dienstverlening & Organisatieontwikkeling
Foto van Emily Eestermans

Emily Eestermans

  • 30 oktober 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • Organisatieontwikkeling & Verandermanagement
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Pijnacker/Hybride werken
  • Gem. 36 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2025-11-24
  • 4 maanden (optie tot verlenging)
  • 2025-11-10
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • Organisatieontwikkeling & Verandermanagement
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Pijnacker/Hybride werken
  • Gem. 36 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2025-11-24
  • Duur 4 maanden (optie tot verlenging)
  • Reageren voor 2025-11-10
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: Ontwikkeling van de P&O afdeling.
  • Bedoeling: Als Verandermanager HR-Dienstverlening & Organisatieontwikkeling ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing, begeleiding en coördinatie van P&O advies, HR Servicedesk en Recruitment.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je bent een verbinder en brengt een coachende, inclusieve leiderschapsstijl mee. Je weet mensen mee te nemen in nieuwe richtingen en je hebt het vermogen om nieuwe inzichten en inspiratie toe te voegen maar ook het lef om scherpe keuzes te maken. Daarnaast ben je gewend om team overstijgend te werken en heb je een moderne visie op HR-dienstverlening en de rol van P&O.

Organisatie

Je zult werken binnen de afdeling P&O waar wordt gewerkt aan beleid en oplossingen die collega’s ondersteunen om met plezier, energie en vakmanschap hun werk te doen. De organisatie creëert samen, open, flexibel en lerend oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Het advies- en ondersteuningsteam vervult een sleutelrol in de advisering van het management en de ondersteuning op gebied van HRM processen van de organisatie. Ze werken samen op basis van vertrouwen, openheid en resultaatgerichtheid en hebben oog voor elkaar.

Verandermanager HR-Dienstverlening & Organisatieontwikkeling

Als Verandermanager HR-Dienstverlening & Organisatieontwikkeling ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing, begeleiding en coördinatie van P&O advies, HR Servicedesk en Recruitment. Je staat mede aan het roer in een dynamische en vernieuwende fase: versterking van de dienstverlening, verbeteren van HR-processen en bouwen aan een toekomstgerichte HR-organisatie die dicht bij de medewerkers en leidinggevenden staat.

Jij geeft leiding aan de teams die dagelijks zorgen voor deskundig HR-advies, betrouwbare HR-administratie en informatie, werving & selectie en klantgerichte ondersteuning. Ook werk je intensief samen met het afdelingshoofd P&O en de andere teammanagers binnen het domein interne- en externe dienstverlening. Jullie leveren daarmee een belangrijke bijdrage aan een soepele, betrouwbare en proactieve HR dienstverlening die bijdraagt aan goed werkgeverschap en betrokken medewerkers.

Werkzaamheden

  • HR-strategie vertalen naar concrete, zichtbare ontwikkelingen en resultaten;
  • Ontwikkelen van je team als partner volgens het Ulrich-model;
  • Samenwerking stimuleren tussen beleid, advies, servicedesk en recruitment, verbeterprocessen en
  • Bevorderen van een cultuur van leren en verbetering;
  • Coachen van je team op kwaliteit, klantgerichtheid en resultaatgericht werken;
  • Positioneren van het team als betrouwbare partner voor leidinggevenden en medewerkers.

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • Gesprekken op donderdag 13 november; 
  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een leidinggevende rol binnen het HR Domein;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring met het optimaliseren van de HR dienstverlening en het ontwikkelen van HR-teams binnen een overheidsorganisatie;
  • Werkervaring in de rol van teammanager veranderprocessen en organisatieontwikkeling.

Wensen

  • Werkervaring met het leiden van HR-teams in een verander- en ontwikkelingscontext;
  • Werkervaring met het optimaliseren en implementeren van EHRM-processen (bij voorkeur in AFAS);
  • Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van HRM, Bedrijfskunde, Organisatiekunde;
  • Werkervaring met actuele HR-ontwikkelingen en doorontwikkeling van strategische HR-tools;
  • Een heldere visie over passend leiderschapsstijl over deze opdracht.

Competenties

  • Coachend;
  • Verbindend;
  • Inclusief leiderschap;
  • Hands-on mentaliteit;
  • Mensgericht;
  • Resultaatgericht.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeVerandermanager Financiële Processen – Omgeving Diemen/Hybride werken
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Lisanne op kantoor bij talent123

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin
Treenation CO2 uitstoot

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Mensgerichte daadkracht
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}