Je zult werkzaam zijn in het team Contract- en Relatiemanagement Wmo (CRM). Zij spelen in de organisatie een sleutelrol. Ze sturen op contractkwaliteit, beleidsrealisatie en samenwerking met partners in de zorg.
De organisatie gelooft in open contact, focus en vernieuwen. Ze bouwen aan duurzame samenwerkingen met leveranciers, regiogemeenten en interne partners. Ook streeft zij naar een omgeving waar professionalisering, verbinding en maatschappelijke betekenis centraal staan. Jij krijgt de ruimte om te groeien, verantwoordelijkheid te nemen en actief bij te dragen aan een toekomstbestendige zorg – en ondersteuningslandschap.
Specialist Contractmanager Sociaal Domein
Als Specialist Contractmanager Sociaal Domein draag je bij aan verdere professionalisering van het CRM-proces, versterking van samenwerkingen met leveranciers en borging van data gedreven sturing binnen het Sociaal Domein. Je bent de strategische schakel tussen beleid, uitvoering en aanbieders. Je zorgt ervoor dat samenwerking, kwaliteit en rechtmatigheid hand in hand gaan.
Je stuurt op resultaten door middel van KPI’s, voert relatiemanagement met Wmo-aanbieders en signaleert trends op basis van data en analyses. Je vertaalt beleidsdoelen naar concrete afspraken en borgt dat maatschappelijke ambities worden gerealiseerd.
Werkzaamheden
- Ontwikkeling, borging en vaststelling van Volwassenheidsniveau 3 van het NICV-model;
- Inrichting en doorontwikkeling van CRM-processen in Engage;
- Ontwerp en implementatie van een Supplier Relationship Management (SRM)-aanpak, inclusief aftrap met Wmo-aanbieders;
- Oplevering en overdracht van de CRM-module (NTTL) en het CRM-Wmo-model aan procesbeheer;
- Vaststelling van CRM-Wmo-beleid door de proceseigenaar en training van nieuwe CRM’ers;
- Inventariseren en mede organiseren van trainingsprogramma’s (Financieel, Juridisch, SROI, Risicomanagement, Inkoop) voor contractmanagers binnen het concern;
- Addendum inZet, nieuwe KPI-set en implementatie daarvan voor de taakgerichte opdracht van inZet;
- Uitvoeringsovereenkomst 2026 en het voorproces Inkoopstrategie inZet (afbakening, tijdspad, evaluatie, bekostigingsmodel);
- Uitvoering van contract- en relatiemanagement specifiek op Trevvel en inZet.
Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever
- De functie betreft 32 – 36 uur per week;
- Gesprekken op donderdag 6 november tussen 10:00 en 14:00;
- Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
- Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als contractmanager binnen het Sociaal Domein.
Wensen
- Werkervaring met het toepassen van CATS-CM of vergelijkbare methodiek én met de ontwikkeling van CRM-processen of professionaliseringsmodellen zoals het NICV-model;
- Werkervaring met het implementeren of optimaliseren van Supplier Relationship Management (SRM) en/of inrichten van CRM in een digitaal systeem;
- Werkervaring met inkoop- en aanbestedingstrajecten binnen het sociaal domein, inclusief opstellen of uitvoeren van KPI’s;
- Werkervaring met regionale samenwerking of ketenpartners binnen contractmanagement (zoals inZet of Trevvel);
- Je hebt een visie op data gedreven en samenwerkingsgericht contractmanagement.
Competenties
- Strategisch;
- Analytisch;
- Verbindend leiderschap;
- Politiek-bestuurlijke sensitief;
- Overtuigingskracht;
- Innovatief;
- Eigenaarschap;
- Organiserend;
- Coachend vermogen.
Aanleveren
Let op: Onderstaande punten zijn vereist
- Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop.
- Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
Waarom Talent123?
Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.