Ga naar de inhoud
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert
  • IV Informatievoorziening- & informatiemanagement

Manager Doorontwikkeling Informatisering – Omgeving Voorburg/Hybride werken,

Power BI Specialist / Data Analist
Foto van Emily Eestermans
Emily Eestermans
  • 8 september 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • IV Informatievoorziening- & informatiemanagement
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Voorburg/Hybride werken
  • Gem. 36 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2025-10-06
  • 3 maanden; optie tot verlenging
  • 2025-09-16
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • IV Informatievoorziening- & informatiemanagement
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Voorburg/Hybride werken
  • Gem. 36 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2025-10-06
  • Duur 3 maanden; optie tot verlenging
  • Reageren voor 2025-09-16
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: Er is begonnen aan een ontwikkelopgave.
  • Bedoeling: Als Manager Doorontwikkeling Informatisering zorg jij dat er een doorontwikkeling plaatsvindt op het team en de taken van I&A. Daarnaast zorg jij dat er een weloverwogen keuze gemaakt wordt in hoeverre I&A als een uitvoerend beheerteam opereert en in hoeverre het optreedt als een regieteam dat externe leveranciers aanstuurt.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je hebt ervaring met het aansturen van een groep en met het aansturen van een organisatie. Daarnaast ben je bestuurlijk sensitief, goed in netwerken en ben je omgevingsbewust. Tenslotte kun jij zorgen dat de medewerkers zich ontwikkelen, ben je organisatiesensitief en kun jij goed reflecteren.

Organisatie

Je komt te werken bij team Informatisering & Automatisering (I&A). Binnen Bedrijfsvoering is er begonnen aan een ontwikkelopgave waar ook het team I&A onderdeel van is. Het team verricht taken in onder meer regie, architectuur en applicatiebeheer (technisch en functioneel). De doorontwikkeling van systemen, visie en strategie op de snel toenemende ontwikkelingen om ons heen (onder meer met Microsoft Power en ai) zal de komende tijd een belangrijke rol spelen bij het optimaliseren en deels automatiseren van processen. I&A speelt daarbij een sleutelrol.

Manager Doorontwikkeling Informatisering

Vanuit Bedrijfsvoering zorg jij, als Manager Doorontwikkeling Informatisering, dat alle ontwikkelings- en ondersteuningsprocessen op het gebied van ICT en informatisering effectief en efficiënt verlopen. Je bent verantwoordelijk voor het aansturen en ontwikkelen van jouw team, dat faciliterend/ondersteunend en in bepaalde gevallen ook kaderstellend werkt aan onder meer netwerkfaciliteiten, het applicatielandschap, telefonie, hardware en informatiemanagement (inclusief privacy en gegevensveiligheid). Daarnaast zorg je voor integrale advisering aan interne klanten vanuit de verschillende expertisegebieden binnen jouw team. Vooral de kaderstellende en de adviserende rollen mogen in de toekomst versterkt worden. Je ondersteunt de directeuren actief bij strategische besluitvorming, vertegenwoordigt jouw team in organisatie brede projecten en hebt een belangrijke rol in het opstellen en bewaken van het ICT en informatisering beleid en de uitvoering daarvan.

Jij zorgt dat er een weloverwogen keuze gemaakt wordt in hoeverre I&A als een uitvoerend beheerteam opereert en in hoeverre het optreedt als een regieteam dat externe leveranciers aanstuurt. Als ervaren manager met een stevige achtergrond in ICT en informatiemanagement speel jij een centrale rol in de verdere professionalisering, ontwikkeling en borging van de bedrijfsvoering van de organisatie. Met als doel de directie in staat te stellen onderbouwde strategische sturingskeuzes te maken, gericht op concrete resultaten op de speerpunten.

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • Gesprekken op dinsdag 23 september 2025, eventueel 2e gesprek op maandag 29 september. Gesprekken vinden plaats via MS Teams;
  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • Minimaal afgeronde HBO opleiding, op het gebied van management en bedrijfskunde, informatica, of een vergelijkbare richting;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager ICT en/of informatisering;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op een ICT-afdeling bij een overheidsorganisatie of overheid gerelateerde organisatie;
  • Ervaring met implementatie van een nieuwe ICT-strategie waarin minimaal informatisering, teamontwikkeling, harmonisatie en integratie van systemen en het applicatielandschap aan de orde komen. Aangetoond door middel van minimaal 1 referentie en maximaal 3 referenties.

Wensen

  • > 9 jaar aantoonbaar werkzaam geweest als manager ICT en/of informatisering;
  • Aantoonbare werkervaring in de rol van leidinggevende met het implementeren van een ICT-strategie zoals in dit opdrachtprofiel omschreven;
  • Beschikken, naast de hoofdopleiding op het primaire vakgebied, over certificaten of trainingen op het secundaire vakgebied;
  • Onder leiding van jou zijn ICT strategieën opgesteld/voltooid en geïmplementeerd aangetoond door meer dan 3 referentie(s).

Competenties

  • Aansturen groep;
  • Aansturen organisatie;
  • Bestuur sensitiviteit;
  • Netwerken;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Ontwikkelen medewerkers;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Reflecteren.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeTransitiemanager AFIS – Omgeving Diemen/Hybride werken
VolgendePMO IPM 2 FTE – Omgeving Diemen/Diverse locaties/Hybride werkenVolgende
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening Professionals
  • Opdrachtgevers

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}