Ga naar de inhoud
Logo talent123 interim professionals
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert

Interim Manager Recruitment & Organisatieontwikkeling – Omgeving Nieuwegein/Hybride werken

Interim Manager Recruitment & Organisatieontwikkeling
Foto van Marcel van Donge

Marcel van Donge

  • 30 oktober 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • HRM
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Nieuwegein/Hybride werken
  • Gem. 34 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2025-12-01
  • 3 maanden; optie tot verlenging
  • 2025-11-07
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • HRM
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Nieuwegein/Hybride werken
  • Gem. 34 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2025-12-01
  • Duur 3 maanden; optie tot verlenging
  • Reageren voor 2025-11-07
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: Leidinggeven aan het team Recruitment.
  • Bedoeling: Als Interim Manager Recruitment & Organisatieontwikkeling verbind je strategie met uitvoering en bouw je mee aan een toekomstgerichte organisatie.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je kunt snel je weg vinden in complexe organisaties zodat je snel verantwoordelijkheid in leidinggeven kunt nemen. Dit doe jij op een coachende en inspirerende manier waardoor medewerkers zich gezien en gehoord voelen. Je stuurt, inspireert, normeert en begrenst waar nodig. Bovendien heb je een scherp oog voor inclusie en diversiteit.

Organisatie

Je zult werkzaam zijn in het team Recruitment dat deel uitmaakt van Mens & Organisatie (M&O). Je werkt nauw samen met de andere clustermanagers binnen het MT M&O van de afdelingen Expertise, HR Business Partners, Services, Facilitair en Huisvesting. De afdelingen werken samen aan één doel: het versterken van de mensen en de organisatie, nu en in de toekomst.

Het team Recruitment is verantwoordelijk voor het volledige talentvraagstuk: van werving & selectie, externe inhuur en employer branding tot arbeidsmarktcommunicatie, onboarding en stages. De ambitie is helder: in 2028 wil de organisatie dé strategische partner van het management zijn op het gebied van talent en capaciteit. Ze neemt regie op het aantrekken, laten groeien en behouden van talent, met oog voor inclusie en diversiteit. De organisatie zorgt voor het juiste talent op de juiste plek.

Interim Manager Recruitment & Organisatieontwikkeling

Als Interim Manager Recruitment & Organisatieontwikkeling verbind je strategie met uitvoering en bouw je mee aan een toekomstgerichte organisatie. Bovendien geef je richting aan een team dat elke dag werkt aan het aantrekken, laten groeien en behouden van talent.

Jouw primaire taak is leidinggeven aan het team en met aandacht en vertrouwen de talenten in je team verder ontwikkelen. Bovendien ben je casemanager voor langdurig zieke medewerkers en houd je de teambezetting in kwaliteit en kwantiteit op peil. Ook ga je de eerste aanzet van het Jaarplan 2026 verder uitwerken. Daarnaast fungeer je als opdrachtgever voor een aantal lopende projecten. Hier houd je je onder andere bezig met het vraagstuk of de organisatie overgaat tot voorkeursbeleid om meer collega’s te verwelkomen met een bi-culturele achtergrond.

Werkzaamheden

  • Het voeren van functioneringsgesprekken met medewerkers;
  • Organiseren van passende begeleiding voor medewerkers in verandertrajecten;
  • Rapporteren aan de directeur Mens & Organisatie;
  • Budgetverantwoordelijk voor zowel het personele als materiële budget van de afdeling;
  • Efficiënte en klantvriendelijke dienstverlening, waarbij je zoekt naar manieren om de dienstverlening naar een volgend niveau te tillen;
  • Jaarplan 2026 opstellen;
  • Productowner van jaardoelstellingen van het team vanuit de scrum methodiek;
  • Aanpassingen functiewijzigingen organisatiebreed formuleren en implementeren.

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • De functie betreft 32 – 36 uur per week;
  • Gesprekken op maandag 17 en dinsdag 18 november; 
  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • Ruime ervaring in een grote complexe organisatie;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met leidinggeven op het gebied van total talent acquisition (werving en selectie, employer branding, externe inhuur, onboarding);
  • Minimaal 3 jaar recente ervaring als interim manager;
  • Een leiderschapsstijl die aansluit bij Duidelijkheid, Resultaatgerichtheid en Aanspreken (DRA);
  • Fulltime op locatie in beginfase van de opdracht.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Scherp op inhoud;
  • Coachend;
  • Omgevingsbewust;
  • Communicatief sterk.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeVerandermanager Financiële Processen – Omgeving Diemen/Hybride werken
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Lisanne op kantoor bij talent123

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin
Treenation CO2 uitstoot

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Mensgerichte daadkracht
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}