Je zult werkzaam zijn in het team Recruitment dat deel uitmaakt van Mens & Organisatie (M&O). Je werkt nauw samen met de andere clustermanagers binnen het MT M&O van de afdelingen Expertise, HR Business Partners, Services, Facilitair en Huisvesting. De afdelingen werken samen aan één doel: het versterken van de mensen en de organisatie, nu en in de toekomst.
 Het team Recruitment is verantwoordelijk voor het volledige talentvraagstuk: van werving & selectie, externe inhuur en employer branding tot arbeidsmarktcommunicatie, onboarding en stages. De ambitie is helder: in 2028 wil de organisatie dé strategische partner van het management zijn op het gebied van talent en capaciteit. Ze neemt regie op het aantrekken, laten groeien en behouden van talent, met oog voor inclusie en diversiteit. De organisatie zorgt voor het juiste talent op de juiste plek.
 Interim Manager Recruitment & Organisatieontwikkeling
 Als Interim Manager Recruitment & Organisatieontwikkeling verbind je strategie met uitvoering en bouw je mee aan een toekomstgerichte organisatie. Bovendien geef je richting aan een team dat elke dag werkt aan het aantrekken, laten groeien en behouden van talent.
 Jouw primaire taak is leidinggeven aan het team en met aandacht en vertrouwen de talenten in je team verder ontwikkelen. Bovendien ben je casemanager voor langdurig zieke medewerkers en houd je de teambezetting in kwaliteit en kwantiteit op peil. Ook ga je de eerste aanzet van het Jaarplan 2026 verder uitwerken. Daarnaast fungeer je als opdrachtgever voor een aantal lopende projecten. Hier houd je je onder andere bezig met het vraagstuk of de organisatie overgaat tot voorkeursbeleid om meer collega’s te verwelkomen met een bi-culturele achtergrond.
 Werkzaamheden
  - Het voeren van functioneringsgesprekken met medewerkers;
- Organiseren van passende begeleiding voor medewerkers in verandertrajecten;
- Rapporteren aan de directeur Mens & Organisatie;
- Budgetverantwoordelijk voor zowel het personele als materiële budget van de afdeling;
- Efficiënte en klantvriendelijke dienstverlening, waarbij je zoekt naar manieren om de dienstverlening naar een volgend niveau te tillen;
- Jaarplan 2026 opstellen;
- Productowner van jaardoelstellingen van het team vanuit de scrum methodiek;
- Aanpassingen functiewijzigingen organisatiebreed formuleren en implementeren.
 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 
  - De functie betreft 32 – 36 uur per week;
- Gesprekken op maandag 17 en dinsdag 18 november; 
- Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
- Ruime ervaring in een grote complexe organisatie;
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met leidinggeven op het gebied van total talent acquisition (werving en selectie, employer branding, externe inhuur, onboarding);
- Minimaal 3 jaar recente ervaring als interim manager;
- Een leiderschapsstijl die aansluit bij Duidelijkheid, Resultaatgerichtheid en Aanspreken (DRA);
- Fulltime op locatie in beginfase van de opdracht.
Competenties
  - Resultaatgericht;
- Scherp op inhoud;
- Coachend;
- Omgevingsbewust;
- Communicatief sterk.
Aanleveren
 Let op: Onderstaande punten zijn vereist
  - Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
 Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 
  - Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
 Waarom Talent123?
 Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
 Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef 
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
 Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.