Ga naar de inhoud
Logo talent123 interim professionals
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert

Interim Manager / Directeur Communicatie & Reputatie – Omgeving Nieuwegein/Hybride werken

Interim Manager / Directeur Communicatie & Reputatie
Foto van Emily Eestermans

Emily Eestermans

  • 16 oktober 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • Organisatieontwikkeling & Verandermanagement
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Nieuwegein/Hybride werken
  • Gem. 36 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2025-11-10
  • 12 maanden (optie tot verlenging)
  • 2025-10-27
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • Organisatieontwikkeling & Verandermanagement
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Nieuwegein/Hybride werken
  • Gem. 36 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2025-11-10
  • Duur 12 maanden (optie tot verlenging)
  • Reageren voor 2025-10-27
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: Een afdeling aansturen en de ingezette koers verder brengen.
  • Bedoeling: Als Interim Manager / Directeur Communicatie & Reputatie zorg je voor verdere professionalisering van het vak en geef je richting aan de benodigde veranderingen.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je beweegt gemakkelijk in een omgeving met uiteenlopende belangen. Bovendien creëer je energie en vertrouwen en straal je overtuigingskracht uit. Je bent een warme doch zakelijke collega die eigenaarschap stimuleert, betrokken is en sociale veiligheid borgt. Ten slotte, sta je open voor andere perspectieven en wil je diversiteit en inclusie binnen de organisatie stimuleren.

Organisatie

Je zult werkzaam zijn in het team organisatiedirecteuren, die verantwoordelijk zijn voor het verbinden van bestuur, organisatie en stad. Het team vertaalt bestuurlijke keuzes naar toegankelijke communicatie. Er is een nieuwe fase aangebroken waar sterker sturen op prioriteiten, meer regie op communicatie en het hanteren van uniforme processen centraal staan.

Interim Manager / Directeur Communicatie & Reputatie

Als Interim Manager / Directeur Communicatie & Reputatie zorg je voor verdere professionalisering van het vak en geef je richting aan de benodigde veranderingen. Daarbij borg je continuïteit, maar schroom je niet om besluiten te nemen die nodig zijn voor vooruitgang en slagkracht. Je treedt op als boegbeeld voor de afdeling, geeft zichtbaar richting en vormt samen met het Management Team één duidelijk en inspirerend verhaal naar medewerkers en organisatie.

Je bent een belangrijke adviseur en hebt daardoor een grote rol in de positionering van de organisatie. Je stuurt het managementteam van Marketing & Communicatie aan, versterkt het Management Team, bewaakt de bedrijfsvoering en bent verantwoordelijk voor de kwaliteit en impact van de communicatie. Ook vertegenwoordig je de organisatie in de regio. Daarnaast heb je een centrale rol in crisiscommunicatie en ben je verantwoordelijk voor de soepele relatie en prettige samenwerking met de medezeggenschap.

Werkzaamheden

  • Adviseren van bestuur en directie op strategisch niveau over marketing en communicatie;
  • Leidinggeven aan het Management Team van de afdeling;
  • Bewaken van de positionering, eigenaarschap en gezamenlijk leiderschap;
  • Sturen en begeleiden vanuit verbinding in lijn met de DRA-principes;
  • Prioriteren en realiseren van afspraken;
  • Verbeteringen doorvoeren die de afdeling scherper en slagvaardiger maken;
  • Verstevigen van de profilering en positionering van de afdeling M&C, zowel binnen de organisatie als extern;
  • Sturen op stabiele bedrijfsvoering en transparante verantwoording;
  • Eindverantwoordelijk voor crisiscommunicatie;
  • Onderhouden van een constructieve dialoog met de medezeggenschap.

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • Afgeronde WO-opleiding;
  • Aantoonbare leidinggevende ervaring binnen een gemeentelijke, provinciale of rijksorganisatie;
  • Minimaal 7 jaar ervaring als eindverantwoordelijke van een grote communicatieafdeling bij een overheidsinstelling;
  • Ervaring met advisering op bestuurlijk niveau;
  • Ervaring met crisiscommunicatie;
  • Ervaring met stakeholdermanagement en regiopositionering;
  • Ervaring met verandering, reorganisaties of bezuinigingen;
  • Geen 9-5 mentaliteit.

Wensen

  • Afgeronde opleiding in communicatie, marketing of bestuurs-/organisatiewetenschappen.

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Transparant;
  • Bestuurlijk sensitief;
  • Omgevingsbewust;
  • Inspirerend boegbeeld;
  • Toegankelijk;
  • Verbindend;
  • Resultaatgericht.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeAdviseur Implementatie Portfoliomanagement – Omgeving Diemen/Hybride werken
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Lisanne op kantoor bij talent123

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin
Treenation CO2 uitstoot

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Mensgerichte daadkracht
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}