Ga naar de inhoud
Logo talent123 interim professionals
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert

Implementatiemanager Participatiewet (Sociaal Domein) – Omgeving Voorschoten/Hybride werken

Implementatiemanager Participatiewet (Sociaal Domein)
Foto van Lisanne Zoet

Lisanne Zoet

  • 15 oktober 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • WMO, Jeugd & WI
  • Interim (ZZP)
  • Omgeving Voorschoten/Hybride werken
  • Gem. 36 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2025-11-10
  • 12 maanden (optie tot verlenging)
  • 2025-10-22
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • WMO, Jeugd & WI
  • Interim (ZZP)
  • Omgeving Voorschoten/Hybride werken
  • Gem. 36 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2025-11-10
  • Duur 12 maanden (optie tot verlenging)
  • Reageren voor 2025-10-22
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: Implementatie van Participatiewet in Balans.
  • Bedoeling: Als Implementatiemanager Participatiewet (Sociaal Domein) ben je verantwoordelijk voor de implementatie van de verschillende maatregelen die moeten worden aangepast binnen diverse teams.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je brengt belangen, opinies en inbreng van verschillende partijen samen. Met jouw verbindende kwaliteiten geef je richting aan samenwerkingsverbanden. Bovendien kun je goed activiteiten coördineren en prioriteren.

Organisatie

De organisatie kent korte lijnen en de waarden vertrouwen, verbinden, verantwoordelijkheid en verbeteren staan centraal. Het team werkt aan een vangnet voor mensen die in kwetsbare omstandigheden terecht zijn gekomen. Bijvoorbeeld inwoners die ondersteuning nodig hebben om aan het werk te komen, inwoners met schulden of inkomensproblemen, ouderen met zorgproblematiek en kinderen in nood. Je onderhoudt nauw contact met externe partijen, zoals zorgaanbieders en scholen.

Implementatiemanager Participatiewet (Sociaal Domein)

Als Implementatiemanager Participatiewet (Sociaal Domein) ben je verantwoordelijk voor de implementatie van de verschillende maatregelen die moeten worden aangepast binnen de teams van inkomen, werk, bbz, debiteuren- en uitkeringsadministratie. Van de inrichting van werkprocessen tot de aanpassing van werkinstructies en beschikkingen. Daarnaast neem je de consulenten en administratief medewerkers mee in de veranderingen. Jij bent dus verantwoordelijk voor de implementatie, maar dit gaat in nauw overleg met de andere kwaliteitsmedewerkers van de verschillende teams.

Werkzaamheden

  • Aanpassingen en wetswijzigingen binnen de Participatiewet in Balans verwerken in de werkzaamheden, werkprocessen, werkinstructies met het team Kwaliteit en Management;
  • Meedenken in processen, beleidswijzingen, verbetervoorstellen doen en hier zelf mee aan de slag gaan;
  • Consulenten en administratief medewerkers en team Kwaliteit meenemen in de implementatie van de nieuwe maatregelen;
  • Voortgang bewaken, borgen en toetsen van de werkzaamheden binnen de uitvoering op kwaliteit en kwantiteit;
  • Optreden als vraagbaak en klankbord voor consulenten, administratief medewerkers en verdere stakeholders binnen het project.

 

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • Gesprekken op dinsdag 28 oktober om 16:00 en donderdag 30 oktober 15:00;
  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing;
  • Afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar werkervaring in de afgelopen 3 jaar als Kwaliteitsmedewerker Werk en inkomen binnen het Sociaal Domein;
  • Aantoonbare werkervaring binnen het werkgebied Werk en Inkomen bij een gemeente.

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Kwaliteitsmedewerker Werk en Inkomen binnen het Sociaal Domein;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring binnen het domein Werk en Inkomen binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met de implementatie van wijzigingen op het gebied van de participatiewet en beleidsregels;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite4Sociaal domein in de afgelopen 3 jaar.

Competenties

  • Regisseren;
  • Verbindend;
  • Samenwerken;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Plannen en organiseren;
  • Communicatief vaardig.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeVeranderconsultant informatiebeveiliging – Omgeving Nieuwegein/Hybride werken
VolgendeProjectleider Sociaal Domein (Jeugd, Wmo en Leerlingenvervoer) – Omgeving Diemen/Hybride werkenVolgende
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Lisanne op kantoor bij talent123

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin
Treenation CO2 uitstoot

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Mensgerichte daadkracht
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}