De organisatie kent een platte structuur en vertrouwd elkaar, is wendbaar en werkt doelgericht met impact. Ook wil de organisatie dat medewerkers zichzelf zijn en vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Ze gelooft dat als je leergierig bent, er mogelijkheden zijn om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Bovendien hebben de medewerkers een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Daarnaast probeert de organisatie complexe vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.
Digitale Verandermanager
Als Digitale Verandermanager zorg je voor verbinding tussen de verschillende onderdelen van het programma de Digitale Werkplek en begeleid je veranderingen rondom informatiebeheer. Binnen het programma wordt beoogd om eind 2026, een volwaardig Moderne Werkplek voor alle collega’s als vervanging te kunnen bieden van de huidige Citrix omgeving. Hierbij komen technieken kijken zoals MDM/MAM, Intune, Teams, Ondrive en gebruik je de E5 licentie van Microsoft. Je bent verantwoordelijk voor de pijler ‘Mens’ binnen het programma en onderhoudt contact met de programmamanager en de technische teams.
Deze rol draait om het strategisch begeleiden van de organisatieverandering. Je gaat draagvlak creëren, weerstand begrijpen en ombuigen, de programmamanager adviseren en de juiste stakeholders betrekken. Je kunt het grotere plaatje overzien en dit helder positioneren richting de organisatie. De thema’s organisatieverandering, digitale transities en het meenemen van medewerkers in een moderne werkplek staan centraal. Naast alle inhoudelijke kennis onderhoud je ook actieve samenwerkingen met de andere pijlers om te zorgen voor een integrale en gemeenschappelijk gedragen resultaat.
Werkzaamheden
- Ontwikkelen van de adoptiemiddelen (zoals op maat gemaakte trainingen, handleidingen etc.);
- Faciliteren van trainingen, infosessies, inloopspreekuren of andere contactmomenten;
- Adviseren over formulering en timing van communicatie (in samenwerking met de interne afdeling Communicatie);
- Begeleiden van pilots en testen van adoptiemiddelen;
- Signaleren van weerstand en begeleiden van teams en individuen in het veranderproces;
- Valideren en eventueel actualiseren van eerder opgestelde persona’s en hier gebruik van maken binnen de implementatie.
Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever
- De functie betreft 16 – 20 uur per week;
- Gesprekken op dinsdag 11 november;
- Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
- Minimaal HBO bachelor niveau;
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de laatste 10 jaar als Verandermanager binnen verandertrajecten rondom de implementatie van een Moderne Werkplek.
Wensen
- HBO bachelor niveau in de richting verandermanagement, organisatiekunde, bedrijfskunde of psychologie;
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar met samenwerking binnen programma’s, waarbij intensief is afgestemd met andere disciplines dan communicatie of adoptie, zoals ICT, informatiebeheer of functioneel beheer;
- Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het vertalen van technische of procesmatige wijzigingen naar veranderstrategieën en -plannen, inclusief het opzetten van interventies/contactmomenten afgestemd op verschillende doelgroepen;
- Een duidelijke visie op hoe de adoptie van cloudontwikkelingen en de moderne werkplek stapsgewijs en gestructureerd doorgevoerd kan worden, bijvoorbeeld via persona’s, fasering, overlegstructuren of interventieplannen;
- In bezit van een Prosci-certificering.
Competenties
- Onderzoekend;
- Initiatiefrijk;
- Communicatief vaardig;
- Analytisch sterk;
- Kwaliteit gericht.
Aanleveren
Let op: Onderstaande punten zijn vereist
- Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop.
- Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
Waarom Talent123?
Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.