De organisatie zorgt voor verschillende doelgroepen opvang. Het programma opvang is verantwoordelijk voor de tijdelijke opvang van vluchtelingen, in eerste instantie de vluchtelingen uit Oekraïne. Deze worden, anders dan asielaanvragers, door de organisatie opgevangen op diverse locaties. Daarnaast krijgt het programma opvang opdrachten uit de organisatie om te ondersteunen bij de opvangen van verschillende doelgroepen.
Business Controller Programma Opvang
Gemeenten hebben een rol in het organiseren van opvanglocaties voor Oekraïense vluchtelingen in opdracht van het Rijk. Binnen de organisatie zijn veel verschillende organisatieonderdelen betrokken bij de uitvoering van de opvang van Oekraïense vluchtelingen. Voor het vastleggen van de rijksregeling A16 – Bekostigingsregeling opvang ontheemden Oekraïne (BooO), is specifieke kennis nodig van de diverse rijksregelingen, financiën en verantwoordingen. De rijksregeling raakt verschillende organisatieonderdelen.
Als Business Controller Programma Opvang van deze regeling wordt van jou verwacht dat jij het accountantsdossier opbouwt in Teams dat aan de eisen voldoet voor de accountantscontrole van de SiSa, verantwoording in de jaarrekening. Hiervoor onderhoud je de contacten met de accountant en de interne audit afdeling. Het management van het programma bewaakt de voortgang in taakstelling en financiën mede aan de hand van het dashboard PowerBI. Je presenteert het dashboard maandelijks aan het programma management. Je onderhoudt zelfstandig het dashboard, verzamelt de benodigde onderliggende data uit de registratiesystemen en je verzorgt de meerjarenramingen en prognoses. Daarnaast lever je input voor bestuurlijke informatie, raads- en collegebesluiten, aanvragen bij het Rijk, Beraps en jaarrekeningen. Je onderhoudt de interne contacten met concern control, business controllers van andere afdelingen en de audit afdelingen en de externe contacten met de accountant en collega’s binnen de G4. Je wordt in deze taak ondersteund door de senior financial controller die jou opleidt bij het doen van ramingen en het aanpassen van het dashboard in Power BI. Je adviseert het ministerie van Asiel en Migratie, het kostenonderzoek en de BooO en neemt daarvoor deel aan kennis- en klankbordgroepen.
Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever
- Gesprekken in de week van 17 november 2025;
- Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
- Afgeronde WO master bedrijfseconomie;
- Minimaal 2 jaar ervaring met het opmaken van de onderliggende accountantsdossiers van de SiSa verantwoording, met een onderbouwing van audit risk, steekproeven en overige aanvullende controlewerkzaamheden en de benodigde controle memoranda per indicator;
- Ervaring met het opzetten, onderhouden en programmeren in Microsoft PowerBI;
- Ervaring met het opzetten en onderhouden van gegevensmodellen in Microsoft Excel;
- Kennis van SAP;
- Minimaal 5 jaar gecombineerde ervaring en expertise als Business Controller, Programma- en Projectcontroller, Financial Controller en Financial Auditor.
Wensen
- Minimaal 2 jaar ervaring met het opmaken van de SiSa verantwoording, de benodigde berekeningen en onderbouwingen van de indicatoren: kennis van de werking van databases van het zaaksysteem Socrates en van aanmeldingen bij de Veiligheidsregio;
- Minimaal 1 jaar recente ervaring bij een G4 gemeente of andere grote gemeente.
Competenties
- Strategisch niveau meedenken;
- Zelfstandig;
- Bestuurlijk sensitief;
- Adviserend.
Aanleveren
Let op: Onderstaande punten zijn vereist
- Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 3 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop.
- Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
Waarom Talent123?
Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.