Ga naar de inhoud
Logo talent123 interim professionals
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert

Verandermanager Procesmanagement – Omgeving Halsteren/Hybride werken

Verandermanager Procesmanagement
Foto van Lisanne Zoet

Lisanne Zoet

  • 24 december 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • ICT Interim-, Project & Implementatiemanagement
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Halsteren/Hybride werken
  • Gem. 34 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2026-01-19
  • 6 maanden (optie tot verlenging)
  • 2026-01-07
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • ICT Interim-, Project & Implementatiemanagement
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Halsteren/Hybride werken
  • Gem. 34 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2026-01-19
  • Duur 6 maanden (optie tot verlenging)
  • Reageren voor 2026-01-07
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: Procesmanagement structureel opbouwen en professionaliseren.
  • Bedoeling: Als Verandermanager Procesmanagement geef je richting aan de opbouw van procesmanagement.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je maakt complexe processen begrijpelijk, luistert actief en weet draagvlak te creëren. Ook coach en motiveer je collega’s en teams. Als verbindende leider doorgrond je snel processen, signaleer je verbeterkansen en vertaal je deze naar praktische oplossingen.

Organisatie

De organisatie kent een historische kern en ligt op een landschappelijk bijzondere overgang van land en zee, hoog en laag, en wordt omgeven door water, bos en heide. Naast de stad maken meerdere dorpskernen deel uit van het omliggende landelijke gebied. De ligging tussen twee internationale mainports, een rijke cultuurhistorie en een goede aansluiting op de landelijke infrastructuur kenmerken het gebied.

Verandermanager Procesmanagement

Als Verandermanager Procesmanagement geef je richting aan de opbouw van procesmanagement. Je beschrijft en professionaliseert processen, neemt het team van procesadviseurs mee in een uniforme en effectieve manier van werken en deelt actief jouw kennis en ervaring. Daarnaast ontwikkel je een volwassen, gedragen werkwijze die het procesmanagement versterkt en bijdraagt aan betere dienstverlening.

Met het team van procesadviseurs ben je verantwoordelijk voor het neerzetten van een cyclus waarbinnen het beschrijven, analyseren en verbeteren van de processen in onze gemeente. Je draagt bij aan het creëren van draagvlak en het begeleiden van teams in een cultuur van continu verbeteren. Je gaat aan de slag met de doorontwikkeling en landing van de nieuwe werkwijze en borgt deze in de organisatie en adviseert over het effectief inzetten van PDCA-cyclus.

Werkzaamheden

  • Begeleiden van de procesadviseurs in het toepassen van procesmanagement methodieken en delen van good practices voor procesmodellering en veranderaanpak.
  • Ontwikkelen en faciliteren van trainingen en workshops en begeleiden van de procesadviseurs.
  • Een toekomstbestendige manier van werken ontwikkelen en de tooling (Mavim) zo effectief mogelijk in te zetten.
  • Opstellen van een plan om alle processen binnen de gemeente te beschrijven en vast te leggen.
  • Ondersteunen van procesadviseurs bij het beschrijven en inrichten van processen.

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • De functie betreft 32 – 36 uur per week;
  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • Een afgeronde HBO of WO opleiding;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als procesmanager, consultant of coach in een complexe organisatie;
  • Kennis van BPMN 2.0, LEAN en verandermanagement;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing.

Wensen

  • Een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van bedrijfskunde, bestuurskunde, informatica of procesmanagement;
  • Recente kennis en ervaring met BPMN 2.0, LEAN en procesmanagement;
  • Recente kennis en ervaring als procesmanager, consultant of coach;
  • Recente kennis en ervaring met de applicatie Mavim;
  • Recente kennis en ervaring met het werken in een (semi-)overheid of gemeentelijke organisatie;
  • Recente kennis en ervaring met het ontwikkelen en faciliteren van trainingen en workshops.

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Coachend;
  • Verbinder;
  • Analytisch;
  • Oplossingsgericht.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeVerandermanager Informatievoorziening & Digitalisering – Omgeving Zuidwolde/Hybride werken
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Lisanne op kantoor bij talent123

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid
  • Tijdelijke opdrachten overheid
  • Interim opdracht overheid
  • ZZP klussen overheid
  • ZZP overheid
  • ZZP opdrachten overheid
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid
  • Tijdelijke opdrachten overheid
  • Interim opdracht overheid
  • ZZP klussen overheid
  • ZZP overheid
  • ZZP opdrachten overheid

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin
Treenation CO2 uitstoot

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Mensgerichte daadkracht
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
  • Beheer opties
  • Beheer diensten
  • Beheer {vendor_count} leveranciers
  • Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
  • {title}
  • {title}
  • {title}