Ga naar de inhoud
Logo talent123 interim professionals
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert

Adviseur Bedrijfsvoering (Fysieke Leefomgeving) – Omgeving Voorburg/Hybride werken

Adviseur Bedrijfsvoering (Fysieke Leefomgeving)
Foto van Emily Eestermans

Emily Eestermans

  • 3 december 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • Interim-, Project- & Programmamanagement
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Voorburg/Hybride werken
  • Gem. 32 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2026-01-01
  • 12 maanden (optie tot verlenging)
  • 2025-12-13
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • Interim-, Project- & Programmamanagement
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Voorburg/Hybride werken
  • Gem. 32 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2026-01-01
  • Duur 12 maanden (optie tot verlenging)
  • Reageren voor 2025-12-13
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: Uitvoerings- en procesondersteuning voor projecten.
  • Bedoeling: Als Adviseur Bedrijfsvoering ondersteun je het team Leefomgeving en het Managementoffice bij de coördinatie van projecten, beleidsvraagstukken en bedrijfsvoering in een politiek dynamische omgeving.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je bent adviserend met het vermogen om knopen door te hakken en eigen verantwoordelijkheid te nemen. Ook heb je een hands-on mentaliteit en schuw je praktische uitdagingen niet. Daarnaast beschik je over goed cijfermatig inzicht om analyses te maken en onderbouwde adviezen te geven.

Organisatie

Je zult samenwerken met de Directie Fysieke Leefomgeving. Zij werkt gezamenlijk aan grote maatschappelijke opgaven, zoals bouwen en wonen, vitaal platteland, milieu, mobiliteit, klimaatadaptatie en circulaire economie. Daarnaast ondersteunt de directie gemeenten bij de toepassing van de Omgevingswet en de energietransitie, en coördineert zij diverse (subsidie)projecten en programma’s. De komende periode ligt de focus op verdere doorontwikkeling van de directie, met meer nadruk op uitvoeringsondersteuning voor gemeenten en het optimaliseren van de bedrijfsvoering, planning en documentatie van bestuurlijke en directeurenoverleggen.

Adviseur Bedrijfsvoering (Fysieke Leefomgeving)

Als Adviseur Bedrijfsvoering ondersteun je het team Leefomgeving en het Managementoffice bij de coördinatie van projecten, beleidsvraagstukken en bedrijfsvoering in een politiek dynamische omgeving. Je bewaakt processen, voortgang en planning van activiteiten en programma’s, adviseert teamleiders, en verzorgt de voorbereiding, bewaking en verslaglegging van bestuurs- en directeuroverleggen. Daarnaast faciliteer je de implementatie van nieuwe tools en werkwijzen, ondersteun je bij inhuur en contractafhandeling, en zorg je voor een gestructureerde en efficiënte organisatie van de uitvoeringsondersteuning binnen het fysiek domein. Ook ondersteun je bij bedrijfsvoeringvraagstukken binnen het fysieke domein. Hiervoor onderhoud je contacten met de stafafdelingen: HR, financiën en de concernstaf.

Werkzaamheden

  • Zorgdragen voor de administratie en dossierbeheer van team Leefomgeving.
  • Opstellen van rapportages.
  • Ondersteunen en adviseren van de teamleiders bij het sturen op risico’s.
  • Opstellen en bewaken van de begroting en het aanvragen van subsidies.
  • Ondersteunen van de coördinatoren en teamleiders bij het opstellen van jaarplannen en werkplannen.
  • Opzetten met de teamleiders van monitoring van de jaar- en werkplannen richting de organisatie als geheel.
  • Voorbereiden en (mede)organiseren van sessies en bijeenkomsten.
  • Rapporteren over de beleids- en projectresultaten en aanbevelingen doen naar de teamleiders en MT.
  • Bevorderen van de samenhang tussen de team Leefomgeving en de Directie Fysieke Leefomgeving als geheel.

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • Gesprekken op maandag 22 december tussen 12:00 en 16:00 via MS Teams;
  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • Minimaal afgeronde HBO opleiding;
  • Minimaal 8 jaar werkervaring in de rol van programma-, project- of bestuurlijk secretaris als het gaat om het werken voor meerdere gemeenten en/of een regionaal samenwerkingsverband van gemeenten en/of de koepelorganisatie van gemeenten;
  • Minimaal 8 jaar werkervaring met projectmatig werken in een bestuurlijk dynamische omgeving bij meerdere gemeenten en/of een regionaal samenwerkingsverband van gemeenten en/of de koepelorganisatie van gemeenten.

Wensen

  • Werkervaring in de rol van programma-, project- of bestuurlijk secretaris binnen het fysiek domein als het gaat om het werken voor meerdere gemeenten en/of een regionaal samenwerkingsverband van gemeenten en/of de koepelorganisatie van gemeenten;
  • Werkervaring in de rol van programma-, project- of bestuurlijk secretaris op het gebied van bedrijfsvoering (beheer en initiëren van de personeel en financiële administratie en verzorgen van rapportages) bij gemeenten en/of regionale samenwerkingsverbanden van gemeenten en/of de koepelorganisatie van gemeenten;
  • Werkervaring met ondersteunende systemen voor administratieve processen: o.a. inkoop- of verplichtingenadministratie, workflow-managementsysteem, document-managementsystemen.
  • Werkervaring met het zelfstandig adviseren van teamleiders en/of het Management Team en/of Directie van een publieke organisatie.

Competenties

  • Motiverend;
  • Plannen en organiseren;
  • Netwerker;
  • Resultaatgericht;
  • Organisatiesensitiviteit.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeProjectleider Procesoptimalisatie – Omgeving Geldermalsen/Hybride werken
VolgendeStrategisch Inkoopadviseur Aanbestedingen & MVO – Omgeving Zoetermeer/Hybride werkenVolgende
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Lisanne op kantoor bij talent123

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid
  • Tijdelijke opdrachten overheid
  • Interim opdracht overheid
  • ZZP klussen overheid
  • ZZP overheid
  • ZZP opdrachten overheid
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid
  • Tijdelijke opdrachten overheid
  • Interim opdracht overheid
  • ZZP klussen overheid
  • ZZP overheid
  • ZZP opdrachten overheid

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin
Treenation CO2 uitstoot

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Mensgerichte daadkracht
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
  • Beheer opties
  • Beheer diensten
  • Beheer {vendor_count} leveranciers
  • Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
  • {title}
  • {title}
  • {title}