Binnen deze organisatie werk je aan een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving in de regio. De organisatie ondersteunt meerdere gemeenten en de provincie met vergunningverlening, toezicht, handhaving en deskundig advies op uiteenlopende onderwerpen zoals milieu, bouw, energie en natuur. Daarnaast wordt er regionaal toezicht gehouden op afval- en grondstoffenketens om milieucriminaliteit te voorkomen. Vanuit een toegankelijk en modern kantoor met een informele sfeer is ruimte voor samenwerking, groei en professionele ontwikkeling.
Projectleider Procesoptimalisatie
Als Projectleider Procesoptimalisatie ben je de drijvende kracht achter het identificeren, ontwerpen, beheersen en optimaliseren van processen. In oktober 2025 is de organisatie gestart met het verbeteren van de dienstverlening. De komende jaren is een professionaliseringsslag beoogd, door processen slimmer en efficiënter in te richten middels LEAN principes (verspilling elimineren), deze goed te beschrijven en borgen. Het uitgangspunt is efficiëntie, transparantie, betrouwbaarheid en snelheid voor klanten.
Alle processen (sturende, primaire en ondersteunende processen) moeten in beeld worden gebracht en medewerkers (proceseigenaren, procesmanager en procesadviseur) moeten worden begeleid en opgeleid.
Werkzaamheden
- Processen prioriteren op de kerntaken van VTHA (Vergunningverlening, Toezicht, Handhaving en Advies) door het identificeren, analyseren, verbeteren en implementeren.
- Rollen en verantwoordelijkheden koppelen aan processen en het opzetten en implementeren van de governance (verhouding lijnmanagement/procesmanagement).
- Deze manier van werken onderdeel laten worden van de cultuur zodat managers worden gestimuleerd.
- Medewerkers begeleiden en opleiden op het gebied van procesmanagement en de bijhorende taken en verantwoordelijkheden.
- Najagen van de PDCA-cyclus, gericht op verbetering, inrichting van governance en inbedden van rollen.
- Verantwoordelijk voor de uitvoering met het projectplan als uitgangspunt.
Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever
- De functie betreft 24 – 32 uur per week;
- Gesprekken op woensdag 17 december 2025;
- Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
- Minimaal HBO werk- en denkniveau;
- Minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider procesoptimalisatie;
- ‘Bring your own device’ is van toepassing.
Wensen
- Minimaal 3 jaar werkervaring als Projectleider Procesmanagement bij een omgevingsdienst;
- Minimaal 3 jaar werkervaring met procesmapping en prioritering;
- Minimaal 3 jaar werkervaring met procesverbeteringstrajecten;
- Minimaal 3 jaar werkervaring met Ontwerp en implementatie governance;
- Minimaal 2 jaar werkervaring in training/coaching van procesrollen.
Competenties
- Verbindend;
- Coachend;
- Communicatief vaardig;
- Plannen en organiseren.
Aanleveren
Let op: Onderstaande punten zijn vereist
- Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop.
- Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
Waarom Talent123?
Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.