Ga naar de inhoud
Logo talent123 interim professionals
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert

Controller Leefomgeving – Omgeving Breukelen/Hybride werken

Controller Leefomgeving
Foto van Marcel van Donge

Marcel van Donge

  • 3 december 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • Financiën
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Breukelen/Hybride werken
  • Gem. 32 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2026-01-05
  • 6 maanden (optie tot verlenging)
  • 2025-12-09
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • Financiën
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Breukelen/Hybride werken
  • Gem. 32 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2026-01-05
  • Duur 6 maanden (optie tot verlenging)
  • Reageren voor 2025-12-09
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: Ondersteuning van en advisering over ruimtelijke projecten.
  • Bedoeling: Als Controller Leefomgeving help je projectleiders bij het financieel beheer en faciliteer je besluitvorming door de beschikbaarheid van (financiële) stuurinformatie.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je kunt je verdiepen in complexe financiële data en deze vertalen naar duidelijke, bruikbare adviezen. Daarnaast werk je zelfstandig, maar functioneer je net zo goed in teamverband en schakel je moeiteloos tussen verschillende organisatieniveaus. Daarbij leg je gemakkelijk verbinding met jouw directe en indirecte collega’s.

Organisatie

De organisatie biedt een inspirerende, groene werkomgeving. Ze werkt aan een veelzijdig gebied met dorpse en stedelijke vraagstukken, water, cultuurhistorie en een uitgestrekt buitengebied. Medewerkers krijgen veel vrijheid, ruimte voor eigen initiatief en kansen voor persoonlijke ontwikkeling. De werksfeer is informeel en collegiaal, met een open en toegankelijke cultuur waarin samenwerken en verantwoordelijkheid centraal staan. Daarnaast is er veel flexibiliteit om een gezonde werk- en privébalans te behouden.

Controller Leefomgeving

Als Controller Leefomgeving help je projectleiders bij het financieel beheer en faciliteer je besluitvorming door de beschikbaarheid van (financiële) stuurinformatie. Je zorgt voor betrouwbare projectrapportages, bewaakt budgetten, signaleert risico’s en adviseert projectleiders en management over mogelijke beheersmaatregelen en verbeteringen in (administratieve) processen. Bovendien ben je een verbindende schakel tussen de operationele uitvoering binnen de projectteams, strategische besluitvorming en bestuurlijke verantwoording. De projectcontroller werkt hierbij nauw samen met o.a. Projectleiders, Beheerders, Financiën en Control, Business Controller, Inkoop, Directievoering, etc.

Deze rol richt zich op ondersteuning en advisering ten aanzien van specifieke ruimtelijke projecten. Vanuit ervaringen binnen de specifieke projecten zul je verbetervoorstellen doen voor operationele processen in bijvoorbeeld de P&C-cyclus, het inkoopproces, etc.

Werkzaamheden

  • Fungeren als sparringpartner en ondersteunen van projectleiders bij het opstellen, bewaken en bijstellen van projectbudgetten en -prognoses.
  • Boekhoudkundige verwerking van projecten voorbereiden en vormgeven aan de hand van regelgeving in het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en toetsen aan dezelfde (en andere relevante) regelgeving in de uitvoeringfase.
  • Signaleren van financiële risico’s en afwijkingen en adviseren over beheersmaatregelen.
  • Monitoren of projecten binnen vooraf bepaalde kaders (zowel budgettair als operationele scope) wordt uitgevoerd.
  • Controleren en analyseren van nacalculaties en projectresultaten en deze omzetten in (procesmatige) verbetervoorstellen.
  • Verzorgen van maand-, kwartaal- en jaarrapportages op projectniveau voor besluitvorming door management, directie en bestuur.
  • Bijdragen aan het verbeteren van processen en systemen rondom projectbeheersing.
  • Bewaken van naleving van interne controleprocedures en subsidievoorwaarden.
  • Het leveren van input vanuit de projecten voor de bestuurlijke planning- en controlcyclus (waaronder Kadernota, Programmabegroting, Bestuursrapportage en Jaarrekening).

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • Afgeronde HBO of WO opleiding in bedrijfseconomie, accountancy, bedrijfskunde of vergelijkbaar;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in projectcontrol met een sterke affiniteit binnen gemeentefinanciën;
  • Relevante ervaring met ruimtelijke projecten;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing.

Wensen

  • Kennis over relevante (financiële en niet-financiële) regelgeving, parameters, kengetallen en systematieken toe te passen op de calculatie, verwerking en beoordeling van projecten.

Competenties

  • Analytisch;
  • Proactief;
  • Communicatief vaardig;
  • Kritisch;
  • Integer;
  • Nauwkeurig.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeVerandermanager Beleid Waterketen – Omgeving Diemen/Hybride werken
VolgendeProjectmanager Outsourcing ICT – Omgeving Klunder/Hybride werkenVolgende
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Lisanne op kantoor bij talent123

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid
  • Tijdelijke opdrachten overheid
  • Interim opdracht overheid
  • ZZP klussen overheid
  • ZZP overheid
  • ZZP opdrachten overheid
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid
  • Tijdelijke opdrachten overheid
  • Interim opdracht overheid
  • ZZP klussen overheid
  • ZZP overheid
  • ZZP opdrachten overheid

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin
Treenation CO2 uitstoot

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Mensgerichte daadkracht
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
  • Beheer opties
  • Beheer diensten
  • Beheer {vendor_count} leveranciers
  • Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
  • {title}
  • {title}
  • {title}