De organisatie biedt een inspirerende, groene werkomgeving. Ze werkt aan een veelzijdig gebied met dorpse en stedelijke vraagstukken, water, cultuurhistorie en een uitgestrekt buitengebied. Medewerkers krijgen veel vrijheid, ruimte voor eigen initiatief en kansen voor persoonlijke ontwikkeling. De werksfeer is informeel en collegiaal, met een open en toegankelijke cultuur waarin samenwerken en verantwoordelijkheid centraal staan. Daarnaast is er veel flexibiliteit om een gezonde werk- en privébalans te behouden.
Controller Leefomgeving
Als Controller Leefomgeving help je projectleiders bij het financieel beheer en faciliteer je besluitvorming door de beschikbaarheid van (financiële) stuurinformatie. Je zorgt voor betrouwbare projectrapportages, bewaakt budgetten, signaleert risico’s en adviseert projectleiders en management over mogelijke beheersmaatregelen en verbeteringen in (administratieve) processen. Bovendien ben je een verbindende schakel tussen de operationele uitvoering binnen de projectteams, strategische besluitvorming en bestuurlijke verantwoording. De projectcontroller werkt hierbij nauw samen met o.a. Projectleiders, Beheerders, Financiën en Control, Business Controller, Inkoop, Directievoering, etc.
Deze rol richt zich op ondersteuning en advisering ten aanzien van specifieke ruimtelijke projecten. Vanuit ervaringen binnen de specifieke projecten zul je verbetervoorstellen doen voor operationele processen in bijvoorbeeld de P&C-cyclus, het inkoopproces, etc.
Werkzaamheden
- Fungeren als sparringpartner en ondersteunen van projectleiders bij het opstellen, bewaken en bijstellen van projectbudgetten en -prognoses.
- Boekhoudkundige verwerking van projecten voorbereiden en vormgeven aan de hand van regelgeving in het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en toetsen aan dezelfde (en andere relevante) regelgeving in de uitvoeringfase.
- Signaleren van financiële risico’s en afwijkingen en adviseren over beheersmaatregelen.
- Monitoren of projecten binnen vooraf bepaalde kaders (zowel budgettair als operationele scope) wordt uitgevoerd.
- Controleren en analyseren van nacalculaties en projectresultaten en deze omzetten in (procesmatige) verbetervoorstellen.
- Verzorgen van maand-, kwartaal- en jaarrapportages op projectniveau voor besluitvorming door management, directie en bestuur.
- Bijdragen aan het verbeteren van processen en systemen rondom projectbeheersing.
- Bewaken van naleving van interne controleprocedures en subsidievoorwaarden.
- Het leveren van input vanuit de projecten voor de bestuurlijke planning- en controlcyclus (waaronder Kadernota, Programmabegroting, Bestuursrapportage en Jaarrekening).
Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever
- Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
- Afgeronde HBO of WO opleiding in bedrijfseconomie, accountancy, bedrijfskunde of vergelijkbaar;
- Minimaal 3 jaar werkervaring in projectcontrol met een sterke affiniteit binnen gemeentefinanciën;
- Relevante ervaring met ruimtelijke projecten;
- ‘Bring your own device’ is van toepassing.
Wensen
- Kennis over relevante (financiële en niet-financiële) regelgeving, parameters, kengetallen en systematieken toe te passen op de calculatie, verwerking en beoordeling van projecten.
Competenties
- Analytisch;
- Proactief;
- Communicatief vaardig;
- Kritisch;
- Integer;
- Nauwkeurig.
Aanleveren
Let op: Onderstaande punten zijn vereist
- Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop.
- Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
Waarom Talent123?
Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.