Ga naar de inhoud
Logo talent123 interim professionals
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert

HR-adviseur – Omgeving Molenhoek/Hybride werken

HR-adviseur
Foto van Emily Eestermans

Emily Eestermans

  • 20 oktober 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • HRM
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Molenhoek/Hybride werken
  • Gem. 32 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2025-11-15
  • 4 maanden
  • 2025-10-29
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • HRM
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Molenhoek/Hybride werken
  • Gem. 32 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2025-11-15
  • Duur 4 maanden
  • Reageren voor 2025-10-29
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: P&O vraagstukken oppakken.
  • Bedoeling: Als allround HR-adviseur begeleid je P&O processen en zorg je voor de administratieve afhandeling. Je organiseert, adviseert over en ondersteunt bij de toepassing en uitvoering van het beleid. Naast je rol als adviseur van het management ben je voor medewerkers aanspreekpunt en vraagbaak voor personele aangelegenheden.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je hebt kennis van en ervaring in administratieve processen en informatie- en beheersystemen op het gebied van personeel. Je communiceert makkelijk, zowel mondeling als schriftelijk, je beschikt over inlevingsvermogen en overtuigingskracht en zoekt aansluiting bij de diverse niveaus binnen de organisatie. Daarnaast ben je proactief, oplossingsgericht, pragmatisch en nauwkeurig.

Organisatie

Binnen de organisatie is integraal werken een vanzelfsprekendheid. De functies zijn breed en flexibel, de lijntjes binnen de organisatie zijn zo kort dat je bij vragen of ideeën het Management Team (MT) rechtstreeks benadert. Je gaat werken bij de afdeling Bedrijfsvoering, team P&O. Het team P&O is een klein team en bestaat uit twee adviseurs en een salarisadministrateur. Gezamenlijk worden alle P&O vraagstukken opgepakt.

HR-adviseur

Als allround HR-adviseur heb je de volgende werkzaamheden:

  • Je begeleidt P&O processen en je zorgt voor de administratieve afhandeling.
  • Je organiseert en adviseert bij werving en selectie, in- en uitdienstprocedures, ziekteverzuim, Arbo en ontwikkelvragen van medewerkers.
  • Je adviseert over en ondersteunt de gemeentesecretaris afdelingshoofden bij de toepassing en uitvoering van het beleid. Naast je rol als adviseur van het management ben je voor medewerkers aanspreekpunt en vraagbaak voor personele aangelegenheden.
  • Je bent betrokken bij ontwikkelingen van de afdelingen en zoekt actief naar samenwerking en afstemming.
  • Je zorgt voor een correcte administratie van gegevens in het HR systeem Motion.
  • Je zorgt voor een adequate informatievoorziening aan de hele organisatie over het HR-beleid en arbeidsvoorwaarden.
  • Je ontwikkelt en implementeert (onderdelen van) het personeels-, arbeidsomstandigheden- en arbeidsvoorwaardenbeleid.
  • Je speelt een rol in de migratie van het HR systeem Motion naar Motion Pro.
  • Je vervult de functie in samenwerking met je collega adviseur waarbij jullie beiden gericht zijn op het totale resultaat van de P&O functie. 

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • De functie betreft 28 – 32 uur per week;
  • Gesprekken op 4 november 2025;
  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding HR en/of organisatie en/of bedrijfskunde op minimaal HBO bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het HR vak;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als P&O adviseur;
  • Aantoonbare werkervaring in een non-profit organisatie.

Wensen

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in het HR vak;
  • Aantoonbare werkervaring in een HR functie bij een of meerdere gemeenten;
  • Aantoonbare werkervaring in de laatste vijf jaar bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring als personeelsfunctionaris of HR-ondersteuner;
  • Aantoonbare werkervaring met de inrichting of migratie van een HR systeem.

Competenties

  • Proactief;
  • Oplossingsgericht;
  • Pragmatisch;
  • Communicatief;
  • Nauwkeurig;
  • Goede uitdrukkingsvaardigheid.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeOntwikkelmanager Staf – Omgeving Delft/Hybride werken
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Lisanne op kantoor bij talent123

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin
Treenation CO2 uitstoot

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Mensgerichte daadkracht
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}