Ondersteunende Adviseur Omgeving

Deze opdracht is al ingevuld

Introductie

Dienstverband

Interim opdracht

Branche

Overheid

Deadline

Je reactie graag voor donderdag 25 juni 2020

Standplaats

Zuid-Holland; Noord-Holland; Utrecht

Periode

Start z.s.m. t/m 01-06-2022

Verlenging

Ja

Inzet

36 uur

Gesprekken

N.t.b.

Contact

m.vandonge@talent123.nl

Organisatie

Als Ondersteunende Adviseur Omgeving ben je onderdeel van een omgevingsteam wat werkzaam is voor meerdere contracten en contractvormen in de exploitatiefase in een deel van Nederland. Je bent inzetbaar binnen het ‘natte areaal’ (onderhoud aan o.a. sluizen, beweegbare bruggen, gemalen, inlaatwerken, waterbouwkundige constructies en walradarsystemen). Als Ondersteunende Adviseur Omgeving ben je gedreven en breed inzetbaar. Je ondersteunt de omgevingsmanager die eindverantwoordelijk is voor omgevingsmanagement binnen het team. Er wordt een mate van zelfstandigheid verwacht in het werkveld omgeving. Je hebt een duidelijke visie in het samenwerken met interne- en externe stakeholders.

Ondersteunende Adviseur Omgeving

Als Ondersteunende Adviseur Omgeving lever je een belangrijke bijdrage aan de inrichting en het onderhoud van de Nederlandse infrastructuur. Je bent verantwoordelijk voor uitvoering, ondersteuning, analyses en advisering op het gebied van omgevingsmanagement in het aanleg- en onderhoudsproject. Je draagt bij om het imago op het gebied van bereikbaarheid en leefbaarheid te versterken en te handelen als betrouwbare partner. Je zorgt, vanuit het perspectief van maatschappelijke inbedding van het project, voor de inhoudelijke verbinding met stakeholders. Het is van groot belang de stakeholders tijdig over de voortgang van de werkzaamheden te informeren en hen betrokken te houden. Feitelijk zorg jij bij het dagelijks onderhoud van (vaar)wegen, bruggen, waterkeringen, sluizen en de bedieningsinstallaties voor de inhoudelijke ondersteuning voor het operationeel en tactisch omgevingsmanagement.

Jouw uitdaging is alle in- en externe betrokkenen tijdig te informeren en tevreden te houden. Je ondersteunt de omgevingsmanager die eindverantwoordelijk is voor omgevingsmanagement binnen het team. Hiervoor ga je op zoek naar kennis en feiten en analyseert deze voordat je advies uitbrengt. Je signaleert raakvlakken en koppelt deze aan elkaar met als doel minder hinder en efficiency. Ook maak je inhoudelijke analyses van plannen en wensen van interne en externe stakeholders. Je beziet de effecten en neemt deze mee in je adviezen. Je werkt nauw samen met de omgevingsmanagers van de aannemers en bent daarin scherp op elkaars rol. Hierbij voert de aannemer het werk uit en voer jij daarop de regie. Je monitort effecten van extern optreden vanuit je eigen organisatieonderdeel en/of werkproces en adviseert over bijstellingen. Daarnaast adviseer je over de wijze waarop tijdens het dagelijks onderhoud de doorstroming en veiligheid van het weg (vaar)verkeer binnen de projectgrenzen geborgd blijven.

Op het vlak van communicatie geef je antwoord op publieksvragen en je informeert omwonenden en andere belanghebbenden. Hierover stem je af met betrokkenen binnen het team en de communicatieafdeling. Je signaleert (externe) ontwikkelingen die de uitvoering van het project kunnen beïnvloeden en analyseert deze. Je pakt dus echt je adviesrol. De geformuleerde projectresultaten houd je continu in het vizier. Je bent in staat om snel wegwijs te worden in het beheer en onderhoud van het natareaal. Hierbij is kennis op het gebied van Verkeersmanagement, Risicomanagement Gebiedsgericht werken en Communicatie essentieel.

Functie-eisen

  • > HBO opleiding;
  • > 2 jaar werkervaring als adviseur omgeving met realisatie- en onderhoudscontracten;
  • > 2 jaar werkervaring in uitvoerende en ondersteunende werkzaamheden op het gebied van omgevingsmanagement;
  • > 1 jaar werkervaring met stakeholdermanagement;
  • > 2 jaar werkervaring bij de (semi) overheid.

Wensen

  • Kennis van en ervaring met de werkwijze van IPM teams;
  • Kennis van en ervaring met het proces omgeving en assetmanagement (OAM);

Competenties

  • Je bent resultaat gedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend;
  • Plannen en Organiseren;
  • Samenwerken;
  • Onderhandelen;
  • Klantgerichtheid;
  • Netwerkvaardigheid;
  • Je hebt een stevige persoonlijkheid die ook standvastig is wanneer dat gevraagd wordt;
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

Aanleveren

  • CV opgesteld in het Nederlands, max. 7 A4tjes;
  • > 1 referentie (wordt alleen geraadpleegd door de opdrachtgever in geval van een intakegesprek);
  • Motivatiebrief; Geef een toelichting per eis en competentie in hoeverre je hieraan voldoet (max. 1 A4tje);
  • Indicatie uurtarief.

Aanbod

Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat. Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd


Print Friendly, PDF & Email

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct! Graag ontvangen we je CV en een korte persoonlijke introductie. Niet alle vacatures staan op de website. Staat je vacature er niet bij stuur ons een open sollicitatie en volg ons op LinkedIn.