Informatie Manager

Deze opdracht is al ingevuld

Introductie

Dienstverband

Interim opdracht

Branche

Overheid

Deadline

Je reactie graag voor vrijdag 10 juli 2020

Standplaats

Noord-Holland

Periode

Start z.s.m t/m 01-08-2021

Verlenging

Ja

Inzet

32 uur

Gesprekken

N.n.b.

Contact

m.vandonge@talent123.nl

Organisatie

In de gemeente heeft de afdeling Informatievoorziening de opdracht om een blijvend betrouwbare en samenhangende informatiehuishouding en informatievoorziening te creëren. Zodat iedere inwoner kan profiteren van technologische ontwikkelingen, maar waarbij ze ondertussen zorgen dat alle informatie zo zorgvuldig en veilig mogelijk wordt gebruikt en de privacy van de inwoners kan worden gegarandeerd. De afdeling is georganiseerd in een aantal teams: twee teams Proces- en Informatiemanagement waaronder ook het expertiseteam Architectuur valt, twee teams Functioneel Beheer en een derde Functioneel Beheerteam waaronder ook Informatiebeheer valt.

Informatie Manager

In de functie Informatie Manager ben je procesverantwoordelijke (regie en coördinatie) voor de richting van de kwaliteit van de informatievoorziening binnen de organisatie. Vertaal je (strategische en/of tactische) beleidsdoelstellingen in (strategisch/tactisch) IV-beleid. Binnen het Programma Vergunningen, dat wordt uitgerold in een complex speelveld van businesspartners en stakeholders, heb je als Informatie Manager in het bijzonder de rol van Quality Assurance Manager, dit vraagt van jou een algehele visie en het vermogen om steeds weloverwogen strategisch/tactische keuzes te maken, waarbij geen afbreuk wordt gedaan aan de kwaliteit van het eindresultaat.

Werkzaamheden

  • Ontwikkelen en formuleren van het informatiebeleid en de informatiestrategie, als afgeleide van de business strategie;
  • Coördineren van de totstandkoming van het informatieplan en de informatie architectuur;
  • Analyseren van ontwikkelingen in de omgeving (wetgeving, technologie, Interne Dienstverlening) en (laten) vertalen van deze ontwikkelingen naar consequenties voor de informatievoorziening;
  • Opstellen van eisen ten aanzien van de inrichting van de informatievoorziening en de informatiehuishouding;
  • Zorgdragen voor een adequate inrichting van de informatiemanagement- en functioneel beheer organisatie;
  • Formuleren van het beleid t.a.v. externe en interne leveranciers;
  • Zorgdragen voor een optimale fit tussen de bedrijfsprocessen en de ondersteunende Informatievoorziening;
  • Coördineren van de inventarisatie van de informatiebehoeften van het management en van de businessunits en de vertaling daarvan naar concrete projecten;
  • Laten uitvoeren van vooronderzoeken en laten opstellen en beoordelen van business cases;
  • Zorgdragen voor een adequate ondersteuning vanuit de business bij de implementatie van nieuwe/gewijzigde informatievoorzieningen;
  • Opstellen en indienen van de jaarlijkse begroting voor investeringen in de informatievoorziening en bewaken van de budgetbesteding;
  • Laten opstellen van voortgangsrapportages (resultaat en middelen/capaciteit) over de uitvoering van het informatieplan, beheerplan en afzonderlijke projecten strategische beleidsrealisatie.

Functie-eisen

  • > WO werk- en denkniveau op het gebied van Master Bedrijfskundige Informatica;
  • Opleiding Professional Functioneel beheer (Bisl);
  • > 5 jaar recente ervaring als (Cluster) Informatie Manager op het snijvlak van organisatie en informatievoorziening met opdrachtgevers en ketenpartners;
  • > 3 jaar relevante ervaring in een complexe overheids omgeving in de laatste 7 jaar;
  • > 2 jaar ervaring met het prioriteringsproces in complexe omgevingen.

Wensen

  • Ervaring in het domein VTH vergunningen;
  • Ervaring bij het opleveren van grote programma’s.

Competenties

  • Bestuurlijke sensitiviteit en Organisatiegericht aansturen;
  • Initiatief;
  • Oordeelsvorming en Overtuigingskracht;
  • Netwerkvaardigheid;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Resultaatgericht.

Aanleveren

  • CV opgesteld in het Nederlands, max. 5 A4tjes;
  • > 1 referentie (wordt alleen geraadpleegd door de opdrachtgever in geval van een intakegesprek);
  • Motivatiebrief; Geef een toelichting per eis en wens in hoeverre je hieraan voldoet en beschrijf je motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • Indicatie uurtarief.

Sollicitatie

Waarom Talent123?

Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat. Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd


Print Friendly, PDF & Email


Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct! Graag ontvangen we je CV en een korte persoonlijke introductie. Niet alle vacatures staan op de website. Staat je vacature er niet bij stuur ons een open sollicitatie en volg ons op LinkedIn.