Financieel specialist bekostiging IT – Facilitair

Deze opdracht is al ingevuld

Introductie

Dienstverband

Interim opdracht

Branche

Overheid

Deadline

Je reactie graag voor donderdag 9 juli 2020

Standplaats

Regio Utrecht

Periode

Start z.s.m. t/m 15-02-2021

Verlenging

Ja, 2 x 3 maanden

Inzet

36 uur

Gesprekken

N.t.b.

Contact

m.vandonge@talent123.nl

Organisatie

De organisatie zorgt voor ondersteuning bij de uitvoering van primaire werkprocessen van het Bestuur, de Bestuursstaf en de andere organisatieonderdelen binnen de rijksoverheid. Dit doen zij door het leveren van bedrijfsvoering diensten tegen zo laag mogelijke kosten op het gebied van HRM, Communicatie, Facilitaire en Financiële dienstverlening en Bestuurlijke Juridische zaken en Vastgoed. In totaal werken er ongeveer 1000 mensen binnen deze organisatie, verspreid over Beheer en Relatiemanagement.

Financieel specialist bekostiging IT – Facilitair

Met zes landelijke en zeven regionale organisatieonderdelen is goede bedrijfsvoering essentieel. Daarom levert de opdrachtgever bedrijfsvoeringsdiensten aan deze organisatieonderdelen van de rijksoverheid. Jij gaat in deze tijdelijke opdracht aan de slag als Financieel specialist bekostiging IT – Facilitair binnen de Eenheid Facilitair en Vastgoed én in samenwerking met de ICT-collega’s. De vraag van morgen vandaag geleverd; dat is hun motto. De eenheid Facilitair en Vastgoed is een organisatie die zowel afnemers binnen en buiten de Rijksoverheid voorziet van Facilitaire Dienstverlening. Dit maakt het werk divers en veelzijdig: geen dag is hetzelfde.

Jij gaat invulling geven aan het (Rijksbrede) bekostigingsvraagstuk van de pandgebonden ICT-dienstverlening, zodat de gemeenschappelijke dienstverlening (ICT én facilitair) afdoende is geborgd voor de huisvestingsprojecten. En de uitkomsten van jouw advies ook in de beheerfase is geborgd vanuit een transparant programmeringsproces. Hiermee hebben ze uiteindelijk een “Transparante“ bekostiging van het ICT en Dienstverlener Pandgebondenschap versus de Facilitaire Dienstverlening. Dit gericht op de bekostigingsvraagstukken die tussen wal en schip dreigen te raken bij de rijksoverheid ten aanzien van hun dienstverlening.

Je geeft in deze bekostigingsopdracht zelf richting aan de wijze waarop je dit vraagstuk aanpakt. Je stuurt op het eindresultaat en dit pak je samen op met betrokken collega’s, zodat je komt met een voldragen voorstel komt voor de Directieteams. Hierin neem je mee: het historisch perspectief (afspraken gemaakt in het verleden), inzichten Rijksbreed (zoals de kostprijsmodellen), Bestuur versus Rijk, aansluiting met de Rijks Producten Catalogussen van ICT en Facilitair. Samenwerking met hun ketenpartners is belangrijk. Als team geven ze elkaar opbouwende feedback en staat werkplezier voor hen hoog in het vaandel. Je werkt daarom altijd – in teamverband – samen met collega’s. In deze opdracht werk je nauw samen met de Business Controller Facilitair en Vastgoed.

Functie-eisen

  • > HBO opleiding in de richting van bedrijfseconomie of bedrijfskunde;
  • > 5 jaar kennis en ervaring in bekostigingsvraagstukken van gecombineerde IT en facilitaire dienstverlening in een organisatie, waarbij de aspecten IT, proces en organisatie aan bod komen;
  • Affiniteit met ICT en facilitair- en vastgoedmanagement vanuit een financieel oogpunt.

Wensen

  • > 5 jaar kennis en ervaring met het baten- en lastenstelsel als het kas-verplichtingenstelsel;
  • Je hebt meerdere adviestrajecten/ -projecten afgerond (financiële opdrachten).

Aanleveren

  • CV opgesteld in het Nederlands, max. 7 A4tjes;
  • > 1 referentie (wordt alleen geraadpleegd door de opdrachtgever in geval van een intakegesprek);
  • Motivatiebrief; Geef een toelichting per eis en wens in hoeverre je hieraan voldoet en je motivatie voor deze opdracht (max. 2 A4tje’s);
  • Indicatie uurtarief.

Sollicitatie

Waarom Talent123?

Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat. Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd


Print Friendly, PDF & Email


Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct! Graag ontvangen we je CV en een korte persoonlijke introductie. Niet alle vacatures staan op de website. Staat je vacature er niet bij stuur ons een open sollicitatie en volg ons op LinkedIn.