De adviseurs van de afdeling Leefomgeving & Mobiliteit leveren expertise voor beleid, projecten en programma’s. Ze houden zich bezig met onderwerpen, zoals energie, mobiliteit, parkeren, milieu planologie, bodem & ondergrond, klimaatadaptie. Het voornemen is deze afdeling op te heffen en de medewerkers te verdelen over de afdelingen Stadsbeheer & Vitale Wijken, Ruimtelijke Planvorming, Stadsingenieurs en Ruimte & Economie. Hierover zal dit voorjaar besluitvorming plaatsvinden. De uitvoering van dit besluit zal in de periode daarna zijn beslag moeten krijgen.
Verandermanager Leefomgeving
Als Verandermanager Leefomgeving ga jij de afdeling Leefomgeving & Mobiliteit aansturen. Je geeft leiding aan professionals, zorgt dat de afdeling goed functioneert en doelen en resultaten worden behaald. Daarvoor geef je overzicht en sturing en bewaak je doel- en taakstellingen. Samen met collega afdelingshoofden en ambtelijk opdrachtgevers zorg je dat samenwerking tussen afdelingen en opgaven goed loopt. Je bent als Verandermanager verantwoordelijk voor de groepsdynamiek, aansturing en ontwikkeling van de medewerkers en bedrijfsvoering binnen de afdeling. Je hebt een belangrijke rol in het kader van begroten, verantwoorden, capaciteit plannen en het stellen van prioriteiten.
Daarnaast ga jij de overdracht van medewerkers naar de afdelingen Stadsbeheer & Vitale Wijken, Ruimtelijke Planvorming, Stadsingenieurs en Ruimte & Economie begeleiden. Vanaf de start afspraken maken met ontvangende afdelingshoofden wat er nodig is voor goede overdracht aan personele kant en wat er geregeld moet worden qua mandaten, verantwoordelijkheden en financiën.
En jij draagt bij aan het opstellen van en uitvoering geven aan een organisatie-/implementatieplan voor de afdeling Ruimte & Economie. Dat plan is gericht op het versterken van het strategisch vermogen, het vergroten van de regiefunctie, maar ook gericht op het vormgeven van een passende sturing en inrichting van de afdeling. Binnen dit kader zorg je voor een goed fundament om een deel van de afdeling Leefomgeving & Mobiliteit te laten landen en te verweven. Dit vraagt e.e.a. op het gebied van structuur, groepsdynamiek, maar wellicht ook op faciliteren van individuele vraagstukken zoals ontwikkeling van competenties, vaardigheden of houding en gedrag.
Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever
Wensen
Competenties
Empathisch;
- Verbindend;
- Sturing verbinden, dan wel vorm te geven;
- Samenwerkend leiderschap;
- Integer;
- Stevige gesprekspartner;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Helicopterview;
- Daadkrachtig en besluitvaardig;
- Sensitief;
- Inspirerend en enthousiasmerend;
- Strategisch vermogen en bestuurlijke sensitiviteit.
Aanleveren
Let op: Onderstaande punten zijn vereist
- Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
- Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
- 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
- Indicatie uurtarief.
Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.
Succes = persoonlijkheid x vaardigheid
Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via de knop aanmelden.
- Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
- Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.
Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.
Waarom Talent123?
Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.
Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd
Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.