Ga naar de inhoud
Logo talent123 interim professionals
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Home
  • Interim opdrachten
    • Inschrijven
    • Vacature alert
    • Motivatiebrief schrijven
    • CV opstellen
  • Over Ons
    • Team
    • Werken bij
  • Professionals
    • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Nieuws berichten
  • Contact
  • Terug naar overzicht
Vacature alert

Financieel Adviseur Verbeterproject Sociaal Domein – Omgeving Drunen/Hybride werken

Financieel Adviseur Verbeterproject Sociaal Domein
Foto van Emily Eestermans

Emily Eestermans

  • 12 november 2025
  • Branche
  • Functiegroep
  • Dienstverband
  • Standplaats
  • Inzet
  • Tarief Min.
  • Tarief Max.
  • Startdatum
  • Duur
  • Reageren voor
  • Je hebt nog
  • Overheid
  • Financiën
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Drunen/Hybride werken
  • Gem. 24 uur per week
  • In overleg
  • -
  • 2026-01-01
  • 9 maanden (optie tot verlenging)
  • 2025-11-21
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten
  • Overheid
  • Financiën
  • Interim (ZZP) of Tijdelijk loondienst
  • Omgeving Drunen/Hybride werken
  • Gem. 24 uur per week
  • In overleg
  • -
  • Start 2026-01-01
  • Duur 9 maanden (optie tot verlenging)
  • Reageren voor 2025-11-21
dagen en
uur
Deze opdracht is gesloten

Opdrachtomschrijving

  • Aanleiding: Verandering in het sociaal domein monitoren en versterken.
  • Bedoeling: Als Financieel Adviseur Verbeterproject Sociaal Domein geef je integraal advies over financiële en informatievraagstukken binnen het sociaal domein.
  • Persoonlijkheid x vaardigheid: Je kunt financiële informatie begrijpelijk uitleggen aan niet-financials. Ook kun je deze data vertalen naar heldere adviezen. Bovendien heb je een focus op samenwerking en ontwikkeling door overzicht te houden.

Organisatie

De organisatie zet zich in voor een veerkrachtige samenleving waarin iedereen zo zelfstandig mogelijk kan meedoen. Vanuit een vernieuwde koers in het sociaal domein richt zij zich op het beter ondersteunen van mensen in kwetsbare situaties en het versterken van samenwerking met partners. De nadruk ligt op preventie, eigen kracht en het verschuiven van geïndiceerde zorg naar laagdrempelige ondersteuning.

Financieel Adviseur Verbeterproject Sociaal Domein

Als Financieel Adviseur Verbeterproject Sociaal Domein geef je integraal advies over financiële en informatievraagstukken op het brede sociaal domein. Deze zijn gekoppeld aan de transformatieopgave vanuit een implementatieplan. Je bent onderdeel van het programmateam en zorgt daar voor de benodigde informatie m.b.t. financiële ontwikkelingen en sturing. Ook kijk je strategisch vooruit en zorg je ervoor dat er op afgesproken prestaties wordt gestuurd en signaleert tijdig consequenties zodat de grip op financiën behouden blijft.

Daarnaast bouw je een netwerk binnen de organisatie. Je initieert verbeterprojecten en je houdt de ontwikkelingen in het vakgebied scherp in de gaten en deelt dit met je collega’s. Je inzet is volledig gekoppeld aan de transformatieopgave, vanuit het programmateam. Bovendien speel je een belangrijke rol in de projectgroep monitoring, omdat hier een belangrijke verbinding zit met de financiële sturing.

Werkzaamheden

  • Financiële sturing om het implementatieplan mogelijk te maken;
  • Ontwikkelen van stuur- en verantwoordingsinstrumenten;
  • Ontwikkelen van businesscases vanuit de besparingslijnen die onderdeel zijn van het implementatieplan;
  • Prognoses maken m.b.t. de haalbaarheid van de doelen en adviseren over de financiële effecten van keuzes;
  • Coördineren van werkzaamheden gericht op de P&C cyclus vanuit het programmateam;
  • Ontwikkelen van een bruikbaar instrumentarium om ontwikkelingen en de resultaten van het programma te monitoren;
  • Opnieuw financiële structuur opzetten voor het programmateam en de lijnorganisatie. 

Functie-eisen

 Let op: Dit zijn harde eisen voor de opdrachtgever 

  • Gesprekken op woensdag 26 november op locatie; 
  • Zonder overheidservaring heeft het helaas geen zin om te reageren;
  • Minimaal afgeronde opleiding op HBO niveau;
  • Minimaal 1 jaar ervaring als business controller voor het sociaal domein bij een gemeente;
  • Ervaring in een financiële of controlerende functie.

Wensen

  • Afgeronde HBO opleiding in de richting van bedrijfseconomie, finance of een vergelijkbare discipline;
  • Meer dan 1 jaar ervaring als business controller voor het sociaal domein bij een gemeente;
  • Ervaring met een of meerdere van de volgende pakketten: iFinancien, PepperFlow en PowerBI;
  • Ervaring in een financiële of controlerende functie binnen de publieke sector.

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Plannen en organiseren;
  • Analytisch;
  • Proactief;
  • Resultaatgericht.

Aanleveren

Let op: Onderstaande punten zijn vereist

  • Op de opdracht afgestemd cv opgesteld in het Nederlands, format Word, max. 5 A4tjes;
  • Geef een korte motivatie voor deze opdracht (max. 1 A4tje);
  • 2 referenties met contactgegevens (In geval van een intakegesprek worden deze soms geraadpleegd door de opdrachtgever);
  • Indicatie uurtarief.

Aangezien de functie eisen knock-out criteria zijn, en de functiewensen de gunningscriteria zijn, dient jouw aansluiting hierop dan ook goed afleesbaar in je cv te zijn opgenomen.

Sollicitatie

Succes = persoonlijkheid x vaardigheid

Raakt deze opdracht je passie, sluit deze goed aan bij je overheidservaring? Reageer dan direct via onderstaande knop. 

  • Je ontvangt binnen 24 uur een ontvangstbevestiging en binnen 3 dagen na sluitingstermijn/beoordeling altijd een beargumenteerde terugkoppeling.
  • Heb je tussendoor vragen dan kun je bij de contactpersoon terecht voor meer informatie b.v. over wie de eindklant is en over de opdrachtovereenkomst. Tevens kunnen we je transparant adviseren over de tariefstelling.

Niet alle interim opdrachten staan op de website. Staat je interim opdracht er niet bij? Schrijf je dan vrijblijvend bij ons in en ontvang opdrachten op maat.

Waarom Talent123?

Talent123 is een familiebedrijf en bemiddelt voor tijdelijke vacatures en interim opdrachten binnen de overheid voor verander- en/of ontwikkelopdrachten. Wij werken samen met ZZP’ers en sollicitanten die openstaan voor een detachering bij de overheid. Talent123 doet alleen rechtstreeks zaken met opdrachtgevers en streeft naar bestendige toekomstvaste relaties met opdrachtgevers en professionals. Daarnaast is Talent123 een bureau dat zich als ‘nicheplayer’ 100% richt op interim opdrachten bij de overheid en mensgericht te werk gaat.

Onze kernwaarden zijn: Bescheiden | Initiatief | Lef
Waar zijn we goed in: Organiseren | Ontwikkelen | Detacheren | We betalen altijd op tijd

Voor meer informatie bekijk onze dienstverlening voor professionals en lees hier alles over Talent123.

Solliciteren

Delen

VorigeVorigeInformatiemanager – Omgeving Slagharen/Hybride werken
Nieuws en berichten Talent123

Tips voor een goed curriculum vitae voor interim professionals

Marcel van Donge 23 november 2023
Lisanne op kantoor bij talent123

Tips voor het schrijven van een motivatiebrief

Naomi van Donge 8 september 2023
Interim professional, ZZP'er wet DBA, VBAR, checklist

ZZP’er, hoe zeker is jouw opdracht? Check jouw opdracht nu met onze vernieuwde DBA-checklist

Marcel van Donge 19 augustus 2025

Hulp bij het inschrijven voor een opdracht met aanbestedingsregels

Talent123 doet de inschrijving op een opdracht met aanbestedingsregels voor jou. Daar hebben we je cv en motivatie voor nodig. Om je op weg te helpen hebben we artikelen geschreven voor tips over het schrijven van een motivatiebrief en een goed cv. Verder geven we uitleg over de wet DBA en hebben een DBA-Checklist voor je ontwikkeld zodat je óók zelf je opdracht kan toetsen. Deze vind je in onze kennisbank. Bekijk ook eens onze andere berichten op de nieuwspagina.

Nieuws

Op de hoogte blijven van nieuwe interim opdrachten?

Meld je aan voor de vacature alert en volg ons op LinkedIn. Via de vacature alert krijg je interim opdrachten in je mail die aansluiten bij jouw gewenste functiegroep.

Vacature alert

Talent123

  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten
  • Over Ons
  • Team
  • Werken bij
  • Nieuws berichten

Dienstverlening

  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid
  • Interim Professionals
  • Dienstverlening voor Interim Professionals
  • Opdrachtgevers
  • Freelance opdrachten overheid

Contact

  • 079 36 12 739
  • [email protected]
  • Buitenom 255, 2711 KB, Zoetermeer
  • KvK 943 051 29
  • Ma t/m vr 09:00 - 17:00
Linkedin
Treenation CO2 uitstoot

Voor ons team en onze interim professionals op opdracht, planten wij bomen om de CO2 uitstoot te compenseren

mogelijk gemaakt door TreeNation

© 2009 – heden Talent123. Alle rechten voorbehouden

  • Privacy- en cookiebeleid
  • Privacy- en cookiebeleid
Mensgerichte daadkracht
Cookies
Afbeelding van een koekje (cookie)Wij maken gebruik van functionele cookies om onze website optimaal te kunnen laten werken. Daarnaast gebruiken wij analytische cookies om onze website te kunnen verbeteren en inzichten te verkrijgen over het gebruik en de prestaties van onze website. U kunt zelf uw cookie voorkeuren instellen via de knoppen. Voor meer informatie over cookies en tips voor het uitzetten van cookies gaat u naar ons privacy- en cookiebeleid.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
  • Beheer opties
  • Beheer diensten
  • Beheer {vendor_count} leveranciers
  • Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
  • {title}
  • {title}
  • {title}